هزینه‌های کمرشکن برای بازنشستگان

ترکاشوند دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشسته از ناکارآمدی بیمه‌های درمانی پایه و تحمیل هزینه‌های کمرشکن به بیماران در مراجعه به مراکز درمانی گلایه‌مندند، اضافه کرد: بازنشستگان چاره‌ای ندارند جز این‌که کم کاری این بیمه‌ها را با پوشش بیمه‌های تکمیلی درمان جبران کنند.

هزینه‌های کمرشکن برای بازنشستگان

به گزارش مستقل آنلاین؛ ایلنا نوشت: دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری گفت: با وجود قانون الزام در بحث خدمات درمانی تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نیاز به خدمات بیمه‌های تکمیلی ندارند.

علی ترکاشوند گفت: بخش درمان تامین اجتماعی نسبت به اجرای طرح الزام هیچگونه اقدامی انجام نمی‌دهد و بیمه‌شدگان به اجبار ناچارند به بیمه‌های تکمیلی روی آورند.

او افزود: بازنشستگان معتقدند این بیمه‌ها که هنگام نیاز نمی‌توانند هزینه‌های درمان آنان را کاهش دهند، بودنشان تاثیری در زندگی بازنشستگان ندارد.

ترکاشوند با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشسته از ناکارآمدی بیمه‌های درمانی پایه و تحمیل هزینه‌های کمرشکن به بیماران در مراجعه به مراکز درمانی گلایه‌مندند، اضافه کرد: بازنشستگان چاره‌ای ندارند جز این‌که کم کاری این بیمه‌ها را با پوشش بیمه‌های تکمیلی درمان جبران کنند.

دبیر خانه کارگر شهرستان ری با اشاره با وجود قانون الزام تامین اجتماعی که سازمان را ملزم به ارائه همین خدمات به صورت رایگان کرده است، گفت: قانون الزام تامین اجتماعی از سال ۶۸ یعنی حدود ۳۲ سال قبل تصویب شده که حتی یک بند از آن هم تا امروز اجرا نشده است.

ترکاشوند در خاتمه با انتقاد از ضعف نظارتی بازرسان تامین اجتماعی بر امر درمان سازمان گفت: سازمان تامین اجتماعی باید در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگانش کوتاهی نکند این در حالیست که ماهانه مبالغی از بیمه‌شدگان توسط سازمان تامین اجتماعی چه نیاز به درمان داشته باشند و چه نه، کسر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها