برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده برای عملکرد سال ۱۴۰۰؛

رشد ۸۴ درصدی سود خالص هلدینگ انرژی شستا

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده برای عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین با حضور ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی به‌عنوان رئیس مجمع برگزار و ضمن تصویب صورت‌‌های مالی، ۹۰ درصد سود تحقق یافته شرکت تقسیم شد.

رشد ۸۴ درصدی سود خالص هلدینگ انرژی شستا

 

به گزارش شستا رسانه، در ابتدای این نشست رضا افتخاری مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه انرژی تأمین با ارائه گزارش فعالیت هلدینگ در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ اظهار کرد: هلدینگ انرژی شستا در حال حاضر بیش از ۳/۳ درصد از ظرفیت نامی کشور، برق تولید می‌کند و در یک سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون مگاوات ساعت برق تولید شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ با رشد بیش از ۴ درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: هلدینگ انرژی تأمین شستا با ۵ شرکت مدیریتی و ۳ شرکت غیرمدیریتی که ۱۰۰٪ پرتفوی آن نیز غیربورسی است، توانسته در سال ۱۴۰۰ میزان ۷،۸۷۷ میلیارد ریال درآمد عملیاتی (فروش) را محقق کند که نسبت به سال ۹۹ بیش از ۴۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل هلدینگ انرژی افزود: این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ با رشد ۷۶/۸ درصدی ۴،۴۴۹ میلیارد ریال سود عملیاتی محقق کرده است. همچنین سود خالص هلدینگ انرژی نیز با افزایش ۸۴ درصدی به رقم ۳،۷۷۱ میلیارد ریال رسیده است.

افتخاری با تاکید بر تلاش مدیران هلدینگ انرژی برای تأمین منابع مالی از طرق مختلف همچون فروش اوراق بدهی، تسهیلات بانکی و مشارکت با برخی شرکت‌های ایرانی و خارجی برای سرمایه گذاری، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در افق ۱۴۰۴، شرکتی پیشرو و ارزش آفرین باشیم و توان تولید ۲۰۰۰مگاوات برق حرارتی، ۲۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر و ۱۰هزار متر مکعب آب شیرین را داشته باشیم.

وی درباره برنامه‌های در دست اقدام هلدینگ انرژی تأمین گفت: تعمیرات اساسی واحد ۳ نیروگاه طوس، تعمیرات اساسی واحد شماره ۵ نیروگاه خلیج فارس، افزایش حجم فروش برق به صورت دو جانبه، توجه ویژه به حوزه دانش بنیان، انعقاد تفاهم نامه با سایر هلدینگ‌های شستا در راستای هم‌افزایی در حوزه انرژی و مذاکره با یک شرکت چینی برای سرمایه گذاری و احداث ۳ هزار مگاوات پروژه خورشیدی، بادی و سیکل ترکیبی و … برخی از برنامه‌های در حال اجرای هلدینگ است.

مدیرعامل شستا: اصل سود ما، ثروت سازی برای کشور است

بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیز ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مدیران و پرسنل هلدینگ انرژی تأمین اظهار کرد: هلدینگ انرژی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید با تأمین منابع مالی به موقع، در کنار وصول مطالبات از چالش‌های پیش رو جلوگیری کند.

وی افزود: در سال مزین به نام دانش بنیان قرار داریم و توجه ویژه به این بخش می‌تواند بسیاری از مشکلات صنعت برق مخصوصا در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر را مرتفع سازد چرا که اصل سود ما ثروت سازی برای کشور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی ادامه داد: موضوع ممیزی انرژی نیز باید با جدیت در هلدینگ انرژی دنبال شود و با استفاده از کارگزاری انرژی و هم افزایی درون شستایی، می‌توان قیمت تمام شده محصولات برای سایر هلدینگ‌ها را کاهش داد.

گفتنی است؛ اعضای حاضر در مجمع در انتهای جلسه ضمن تایید صورت مالی هلدینگ انرژی در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، تقسیم سود ۹۰ درصدی شرکت را تصویب نمودند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها