دو خبر خوب برای معلمان/ از استخدام تا رتبه بندی و دستور رئیسی

با مصوبه ستاد اقتصادی دولت و برای جبران کمبود معلم؛ تدریس معلمان بازنشسته در مدارس بلامانع شد و در همین حال ​زمان بارگذاری مدارک رتبه بندی معلمان جامانده، فوتی‌ها و جدید الاستخدام اعلام شد.

دو خبر خوب برای معلمان/ از استخدام تا رتبه بندی و دستور رئیسی

به گزارش مستقل آنلاین؛ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصویب کرد برای جبران کمبود معلم در مقاطع تحصیل ابتدایی و متوسطه، از نیروهای مجرّب و حتی بازنشسته آموزش و پرورش برای تدریس در مدارس استفاده شود.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، پیشنهاد مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور در زمینه استفاده از نیروهای باتجربه و حتی بازنشسته آموزش و پرورش برای تدریس در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه مطرح و تصویب شد.

بر این اساس مقرر شده برای جبران کمبود معلم در مقاطع تحصیلی یاد شده، نیروهای مذکور از مهر ماه در نظام آموزشی به کار گرفته شوند.

 

اعلام زمان بارگذاری مدارک رتبه بندی معلمان جامانده، فوتی‌ها و جدید الاستخدام 

مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری با صدور بخشنامه‌ای، زمان بارگذاری مدارک رتبه‌بندی معلمان جامانده، فوتی‌های شاغل و بازنشسته، جدید الاستخدام و معلمان مهرآفرین را اعلام کرد.

طبق گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری در این بخشنامه اعلام کرد: با عنایت به اینکه بازه زمانی اول برای ثبت اطلاعات معلمان  در تاریخ۲۵ شهریور۱۴۰۱ به پایان می‌رسد و در این مرحله برخی افراد به دلایل مختلف امکان ثبت و تکمیل اطلاعات را نداشته‌اند، مقرر شده است، برای افراد جامانده از بازه زمانی اول، فوتی‌های شاغل و بازنشسته از تاریخ۳۱ شهریور۱۴۰۱ به بعد، نیروهای جدیدالاستخدام از تاریخ۳۱ شهریور۱۴۰۱ به بعد و افراد مشمول تبصره ۴ ماده ۳ آئین‌نامه (مهرآفرین و...) از تاریخ۲۵ مهر۱۴۰۱ لغایت۱۳ آبان۱۴۰۱ دسترسی به سامانه رتبه‌بندی جهت ثبت و تکمیل اطلاعات فراهم شود.

 آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد. این آیین نامه پس از رفع ایرادات که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، پانزدهم مردادماه سال جاری نهایی شد.

 

بیشتر بخوانید:

ساعت کاری بانکها از اول مهر ماه

 

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز باز شده است و به‌ صورت آزمایشی همکاران می‌توانند کارهای خود را انجام دهند، اما از ۲۶ مردادماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین یوسف نوری ۲۴ مرداد ماه اعلام کرد: دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد و در همین راستا به‌ زودی مبالغی به‌ صورت علی‌الحساب به‌ حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.

براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، قریب ۸۱۰ هزار نفر از معلمان، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ۲۹ مرداد به ایرنا گفت: رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها