خبر جدید از سود سهام عدالت: سود بیشتر در راه است/ نحوه پرداخت سود سهام عدالت چگونه است؟

جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.

خبر جدید از سود سهام عدالت: سود بیشتر در راه است/ نحوه پرداخت سود سهام عدالت چگونه است؟

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری ها، رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: پرداخت سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت منتظر تصمیم کارگروه ویژه است.

اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران اختصاص می‌یابد؟

جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند. برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید.

حسین قربانزاده ، در مورد اینکه سود شرکت‌های غیربورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت چگونه پرداخت می‌شود، گفت: برای پرداخت سود سهام شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت باید اول میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها از رقم سود کسر شود و بقیه سود باقیمانده شرکت‌ها به حساب ۴۹ میلیون سهامدار اولیه عدالت واریز شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: براساس مصوبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ شورای عالی بورس، یک کارگروهی در سهام عدالت تشکیل شد که این کارگروه باید با پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی در مورد میزان افزایش سرمایه این شرکت‌های سرمایه‌پذیر غیربورسی در پرتفوی سهام عدالت تصمیم‌گیری کنند. گرچه این کارگروه تاکنون در مورد موضوعات دیگر جلسه داشته، اما هنوز برای تعیین تکلیف سود سهام شرکت‌های غیربورسی تشکیل نشده است.

قربانزاده خاطرنشان کرد: اگر جلسه کارگروه تشکیل شود و موضوع پرداخت سود سهام غیربورسی عدالت در آن تعیین‌تکلیف شود که امیدواریم ظرف دو هفته آینده جلسه برگزار شود، می‌توان میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها را از رقم کلی سود کسر کرده و بقیه سود باقیمانده از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه پول سودهای شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت کجاست، گفت: این پول‌ها در حساب سازمان خصوصی‌سازی نزد خزانه‌داری کل کشور وجود دارد. رقم دقیق پرداخت سود هنوز مشخص نیست. باید میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها از آن کسر شود و بقیه سودها به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز شود.

قربانزاده گفت:‌ابتدا کارگروه باید تصمیم‌گیری کند با میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها موافقت شود و بعد از آن سودهای سهامداران عدالت واریز شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه قرار بود هلدینگی از شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت تشکیل شود به کجا رسید، گفت: ابتدا قرار بود ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت در قالب یک هلدینگ وارد بورس شوند و سهامداران عدالت سهامدار آن هلدینگ شوند، اما یک پیشنهاد دیگر در شورای عالی بورس مطرح شد که تک‌تک شرکت‌های غیربورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت وارد بازار سرمایه شوند. بعد از آن دوباره تصمیم گرفته شد در قالب هلدینگ وارد بازار سرمایه شوند و در حال حاضر برای ثبت هلدینگ یک مشکلات فنی در اداره ثبت وجود دارد که در صدد رفع این مشکل هستیم.

قربانزاده این را هم گفت: اگر هلدینگ شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت تشکیل شود، ۴۹ میلیون سهامدار اولیه عدالت همگی سهامدار این هلدینگ  خواهند شد و امیدواریم مشکل ثبتی پیش‌آمده هر چه سریع‌تر برطرف شود./منبع: فارس

واریز چند میلیونی سهام عدالت

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با اعلام شناسایی حدود ۳ میلیون نفر جامانده از سهام عدالت، شرایط ثبت‌نام برای سایر اقشار و گروه‌های جامانده در این طرح را تشریح کرد.

حسین امینی‌خواه گفت: بانک اطلاعاتی حدود ۳ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با همکاری نهاد‌های مربوط، معاونت رفاه وزارت تعاون و کار و همچنین سازمان خصوصی شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است.

بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با بیان اینکه شرایط ثبت‌نام برای سایر اقشار و گروه‌های جامانده از سهام عدالت اعلام می‌شود، عنوان کرد: سایت مربوط به انتقال سهام فوتی‌ها به وراث با توجه به اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان شهریور راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: تعاونی‌های سهام عدالت با بیش از ۴۹ میلیون نفر عضو بزرگ‌ترین تعاونی‌های اقتصادی کشور یک سرمایه بزرگ اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شوند.

 آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به بازماندگان

حسین قربانزاده در مورد آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به بازماندگان دو دهک کم‌درآمدی و تحت پوشش نهادهای حمایتی به کجا رسید،‌گفت: سهام عدالت تکمیلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در دولت به تصویب رسید. بعد از آن یک ایراد حقوقی به آن مصوبه گرفته شد و برای رفع این ایراد به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ارجاع شد.

وی گفت: در حال حاضر این مصوبه در مرحله رفع ایراد حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری است، بعد از آن باید دوباره دولت مصوب کند و برای اجرا به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی آمادگی دارد و افراد مشمول به تعداد ۳.۵ میلیون نفر بازمانده سهام عدالت از دو دهک کم‌درآمد شناسایی شده و اطلاعات آنها موجود است.

وی همچنین گفت: سهام دولت برای اختصاص به دو دهک کم‌درآمد هم شناسایی شده است و فقط منتظر مصوبه اصلاحی دولت هستیم و اگر ایراد حقوقی به مصوبه رفع شود، مراحل اختصاص سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمد آغاز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها