یک خبر مهم از افزایش حق مسکن و حقوق کارگران از مهر

موضوع افزایش حق مسکن کارگران در دستور کار است و از مهر عملیاتی می شود. در صورت ابلاغ افزایش حق مسکن کارگری، مبلغ صد هزار تومان به دستمزد کارگران اضافه می‌شود.

یک خبر مهم از افزایش حق مسکن و حقوق کارگران از مهر

معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید: موضوع افزایش حق مسکن کارگران در دستور کار است و از مهر عملیاتی می شود. در صورت ابلاغ افزایش حق مسکن کارگری، مبلغ صد هزار تومان به دستمزد کارگران اضافه می‌شود.

در حالی که نمایندگان کارگران همچنان در انتظار ابلاغ مصوبه اصلاح حق مسکن از سوی دولت هستند که نیمی از سال گذشته است و هنوز حقوق قانونی دریافت نکرده اند.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در بیست و نهم تیرماه 1401 در نامه‌ای رسمی خطاب به دولت، اصلاح دو مصوبه را خواستار شد؛ اول، افزایش مستمری بازنشستگان و دوم، مصوبه‌ی کمک هزینه‌ی مسکن کارگران.

در این نامه، مهلت دولت یک هفته ذکر شده بود اما اکنون با گذشت چند ماه از این نامه، مصوبه کمک هزینه مسکن هنوز بازبینی نشده است؛ در ارتباط با کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار، باید حق مسکن 650هزار تومانی که همان مصوبه شورایعالی کار است احیا شود.

 رعیتی فرد, معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید: موضوع افزایش حق مسکن کارگری مطابق آنچه که پیش از این در شورای عالی کار تصویب شده بود، هم اکنون در دستور کار است. به احتمال زیاد این افزایش از مهر عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت ابلاغ افزایش حق مسکن کارگری، در ماه‌های باقی مانده از سال1401، مبلغ یکصد هزار تومان به دستمزد کارگران مشمول قانون کار اضافه می‌شود.

رعیتی فرد گفت: از سوی دیگر چون مبنای اجرای این مصوبه ابتدای سال 1401است، مابه‌التفاوت این افزایش به ماه‌های سپری شده نیز تعلق می‌گیرد. این بدان معنی است که هر کارگر مشمول قانون کار، بابت شش ماه نخست سال جاری، مبلغ ششصد هزار تومان را به عنوان مابه‌التفاوت افزایش حق مسکن از کارفرمای خود طلبکار می‌شود./تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها