افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبالغ ماقبل شهریورماه نیز پرداخت می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان گفت: این افزایش حقوق از تعهدات سازمان بوده و ماقبل شهریورماه نیز پرداخت می‌شود. به عبارت دیگر، این افزایش در پرداختی‌ها از اول فروردین ماه ١۴٠١، محاسبه و در اسرع وقت با دریافت سهام دولت پرداخت می‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبالغ ماقبل شهریورماه نیز پرداخت می شود

به گزارش مستقل آنلاین؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی گفت: احکام جدید افزایش ٣٨ درصدی سایر سطوح به‌همراه عدد ثابت تصویب شده و همچنین افزایش ۵٧ درصدی حداقل‌بگیران از شهریور ماه اعمال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی گفت: احکام جدید افزایش ٣٨ درصدی سایر سطوح به‌همراه عدد ثابت تصویب شده و همچنین افزایش ۵٧ درصدی حداقل‌بگیران از شهریور ماه اعمال خواهد شد.میرهاشم موسوی  صبح امروز(چهارشنبه ) در یک گفتگوی تلویزیونی افزود: سازمان تأمین اجتماعی  به عنوان یک نهاد اجتماعی و اقتصادی در سه حوزه درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری با رویکرد عدالت اجتماعی فعالیت می‌کند.وی با اشاره به پایداری منابع تصریح کرد: در این صندوق یکی از موارد حائز اهمیت، اصل پایداری منابع است. در تعهدات این سازمان، توسعه کیفی و کمی خدمات، پرداخت مستمری‌ها، بیمه بیکاری  لحاظ شده و این مؤلفه‌ها مرتبط با پایداری منابع است.

موسوی ادامه داد: از سال ٩۴ تا ١۴٠٠، سازمان تأمین اجتماعی ٩٠ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بود و علی‌رغم این مسأله تعهدات سازمان از جمله پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان  انجام شده و دولت نیز ٨٨ هزار میلیارد تومان از این بدهی را تسویه کرد.

وی در خصوص رقم بدهی دولت به تامین اجتماعی نیز اظهار داشت: در حال حاضر، دولت بیش از ٣۵٠ هزار میلیارد تومان مطابق با حسابرسی سال ٩٩، به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است. اختلاف نظرهای متعددی هم در این زمینه باتوجه به نوع محاسبات، وجود داشته و از ٩٠ همت بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی، ٧۵ هزار میلیارد تومان در قالب سهام و نزدیک به ٧ همت نیز در قالب اوراق خزانه پرداخت شده و در حقیقت، ٨٢ همت از این ٩٠ هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد.

موسوی تاکید کرد: همچنین برخلاف گذشته (که شماری از شرکت‌های زیان‌ده به این سازمان واگذار شده بود)، تعدادی از شرکت‌های ارزشمند با نرخ‌ بازدهی مطلوب به همت دولت سیزدهم به تأمین اجتماعی واگذار و امسال نیز ٩٠ همت در بودجه برای این نهاد پیش‌بینی شده بود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی امروز با ۴۵ میلیون نفر در کشور (۴ میلیون و ٢٠٠ هزار بازنشسته و...) مرتبط بوده و با بیش از ٩٠ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی، ١١ هزار تخت بیمارستانی و ۵٠ هزار طرف قرارداد، به این جمعیت خدمات درمانی ارائه می‌کند.

موسوی توضیح داد: امروز، درمان مستقیم (اعم از خدمات بستری، سرپایی و...) برای بیمه‌شدگان کشور صد در صد رایگان بوده و در مراکز غیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی براساس مصوبه شورای عالی بیمه دریافت می‌شود. در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان، ٩٠ درصد هزینه‌ها توسط بیمه و ١٠ درصد توسط شخص بیمه‌شده پرداخت می‌شود.

 وی در ادامه با تقدیر از مجلس شورای اسلامی، سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی رهبری را نیز از موارد حائز اهمیت در این سازمان عنوان و اظهار کرد: این سیاست‌ها در انسجام و نظم‌بخشی به تعهدات این نهاد بیمه‌گر نقشی اساسی ایفاء می‌کند.

موسوی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نیز ضمن تشکر از رئیس‌جمهور گفت: احکام جدید افزایش ٣٨ درصدی سایر سطوح به‌همراه عدد ثابت تصویب شده و همچنین افزایش ۵٧ درصدی حداقل‌بگیران از شهریور ماه اعمال خواهد شد.

وی افزود: این افزایش حقوق از تعهدات سازمان بوده و ماقبل شهریورماه نیز پرداخت می‌شود. به عبارت دیگر، این افزایش در پرداختی‌ها از اول فروردین ماه ١۴٠١، محاسبه و در اسرع وقت با دریافت سهام دولت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان یادآور شد: یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید نیز امسال تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته و ٢۴٠ هزار نفر هم طی ماه‌های اخیر از طریق بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویی تامین اجتماعی جذب شده و جمعیت تحت پوشش صندوق‌های بیمه‌گر پس از انقلاب اسلامی، به ٧٣ درصد از کل کشور رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها