ادامه پرداخت یارانه با مبلغ بیشتر!

گفته های میرکاظمی می‌تواند نشانه‌ای از تداوم پرداخت یارانه نقدی باشد. ضمن اینکه پیش از این فقط صحبت از جایگزینی کوپن به جای یارانه بود، اما اخیرا میرکاظمی گفت که با کالابرگ بخشی از هزینه را افراد باید بپردازند.

ادامه پرداخت یارانه با مبلغ بیشتر!

به گزارش مستقل آنلاین؛ قرار بود طرح کالابرگ از شهریور اجرا شود، اما زیرساخت‌های آن آماده نشد و آن را به مهر موکول کردند. حالا رئیس سازمان برنامه و بودجه از اصلاح میزان یارانه نقدی خبر داده است. خبری که احتمال تداوم پرداخت یارانه نقدی را تقویت می‌کند.

از ابتدای پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی صحبت از اجرای طرح کالابرگ به جای یارانه نقدی به میان آمد. طرحی که قرار بود شهریور اجرا شود اما به تعویق افتاد.

روایات از پرداخت کالابرگ به جای یارانه نقدی متنقاض است. پیش از این احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، از اجرای طرح کوپن خبر داد. اما آنطور که او گفت زیرساخت‌های این طرح فعلا آماده نیست.

پس از گفته‌های خاندوزی، طولی نکشید که هادی سبحانیان، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، گفت از مهر اجرای آزمایشی کالابرگ آغاز می‌شود. گرچه این طرح قرار بود شهریور اجرا شود. حالا رئیس سازمان برنامه و بودجه از اصلاح میزان یارانه نقدی خبر داده است.

مسعود میرکاظمی گفت: «قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنیم.» (خبرآنلاین)

 

بیشتر بخوانید:

»»»افزایش حقوق در سال 1401 برای دومین بار؛ جزییات تا این لحظه

 

این گفته میرکاظمی می‌تواند نشانه‌ای از تداوم پرداخت یارانه نقدی باشد. ضمن اینکه پیش از این فقط صحبت از جایگزینی کوپن به جای یارانه بود، اما اخیرا میرکاظمی گفت که با کالابرگ بخشی از هزینه را افراد باید بپردازند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مورد گفت: «کالابرگ به معنای تعلق یارانه به کالاها به جای افراد است. یعنی با کالابرگ بخشی از هزینه یک کالا که یارانه به آن تعلق گرفته را خود فرد باید بپردازد. بخشی دیگر به صورت مستقیم از محل پرداخت یارانه به حساب فروشنده واریز می‌شود.» (اقتصادآنلاین)

در ابتدا تنها صحبت از حذف یارانه نقدی بود. پس از آن گفتند افراد می‌توانند به جای کالابرگ به انتخاب خود یارانه نقدی بگیرند. حالا اما می‌گویند بخشی از هزینه کالا بر عهده افراد است.

آنچه اما در این مدت ثابت بود، مخالفت برخی از یارانه‌بگیران با اجرای طرح کوپن بود. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را در این مورد می‌خوانید.

«یارانه نقدی بهتره. من با یارانه نقدی شهریه دانشگاه میدم. اگه یارانه قطع بشه دیگه نمیتونم شهریه دانشگاه پرداخت کنم.»

«من دختر مجرد هستم نه پدر دارم نه مادر. خرجم لباسم از پول یارانه هست.»

«خانم سرپرست خانوار هستم و فرزند یتیم دارم. یارانه نقدی بیشتر به دردم میخوره. پول آب و برق و گازم را از همین یارانه نقدی پرداخت میکنم.»

«یارانه نقدی رو قطع نکنید من با اون پول خرج لباس دو بچه ی دو و چهارساله را میدم. شوهرم درآمدش کمه.»

«مردم عادی چیکار کنند که نه کار دارند نه درآمد؟ تنها منبع درآمدشان همین یارانه هست. آیا دولت فکری بحال این قشر ضیف کرده؟»

اما انتقادات به جایگزینی کالابرگ محدود نیست. برخی هم می‌گویند این میزان یارانه نقدی با تورم و سیر صعودی آن همخوانی ندارد.

«وضعیت جوریه که با دوسه بار مغازه رفتن کل یارانه واریزیشون تموم میشه دردی دوا نمیشه با این مبالغ.»

«مگه یارانه چقدر میدن؟ کدوم درد رو دوا میکنه که تنها منبع درآمد باشه. ماهی ۱۵ تومنم کمه تو این اوضاع گرونی.»

«با رشد تورم ده و نیم برابری، چهارصد هزارتومان چیه که روی پرداخش برای زندگی مردم نقشه می‌کشید!»./ تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها