جزئیات جدید چک های برگشتی و مسدود شدن حساب بانکی

یک خبر مهم از قانون چک و مسدود شدن حساب بانکی

با قانون جدید به مردم و کسانی که با چک کار می‌کنند، این اطمینان را می‌دهیم که چک‌ها دیگر برگشت نخواهند خورد یا حساب‌هایی که مسدود می‌شوند تضمین پرداخت این چک‌ها است.

یک خبر مهم از قانون چک و مسدود شدن حساب بانکی

به گزارش مستقل آنلاین محمدرضا یزدی، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری حضور یافت.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:​ ۵۵ نفر از بدهکاران بزرگ بانکی، کسانی هستند که بیش از ۵۰ میلیون یورو و در مجموع، ۵ میلیارد یورو ارز ترجیحی گرفته‌اند و هنوز تسویه نکرده‌اند.

هیئت دولت مصوب کرده بود که با این افراد در سال ۹۷، ۹۸ تا ۱۴۰۰ به نوعی تسویه بشود. البته یک مبارزه جدی در این موضوع صورت گرفت که ستاد هماهنگی، این اقدام را می‌کرد برای اینکه از تسویه بدهی‌های ارزی جلوگیری بشود که در آن سال‌ها با هزار و ۲۲۶ تومان باید تسویه می‌کردند. عده‌ای از این‌ها امروز آمده بودند که با هزار و ۲۲۶ تومان تسویه بکنند و ما جلوی این را گرفتیم.

 

چک‌ها دیگر برگشت نخواهند خورد

در موضوع چک‌های برگشتی و سامانه‌ای که از چک‌هایی که پرداخت نشدند و مسدودی حساب‌ها رفع سوء اثر می‌کند، دو محور کاملاً تعیین کننده برای رفع مشکل اقتصادی هم مردم و هم فعالان اقتصادی است. با اجرای این قانون به مردم و کسانی که با چک کار می‌کنند، این اطمینان را می‌دهیم که چک‌ها دیگر برگشت نخواهند خورد یا حساب‌هایی که مسدود می‌شوند تضمین پرداخت این چک‌ها است.

از طرف دیگر، کسانی که به واسطه مشکلاتی که احیاناً بر آن‌ها عارض می‌شود، اگر چک آنها برگشتی بخورد یا حساب آنها مسدود شود، با اقدامی که در سامانه بانک مرکزی صورت گرفت، به سرعت این مشکل اصلاح می‌شود و چک‌ و حساب‌های آنها از مسدودی خارج می‌شود و می‌توانند به فعالیت اقتصادی خود بپردازند. این کار خوبی بود که بانک مرکزی انجام داد و بحمدالله ما در این‌باره می‌توانیم بگوییم موفقیت بسیار خوبی برای رفع مشکلات و احیاناً نگرانی‌های مردم خواهد بود./صداوسیما

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها