پرداخت کوپن منتفی شد/یارانه نقدی پرداخت می شود

دولت در تامین یارانه و نیازهای مردم مشکل دارد. دولت نمی تواند زیرساخت ارائه کالابرگ را اماده کند. پس یارانه به همین شکل پرداخت می‌شود.

پرداخت کوپن منتفی شد/یارانه نقدی پرداخت می شود

به گزارش مستقل آنلاین عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در تامین یارانه و نیازهای مردم مشکل دارد. دولت نمی تواند زیرساخت ارائه کالابرگ را اماده کند. پس یارانه به همین شکل پرداخت می‌شود.

جعفر قادری در خصوص تاثیر توافق هسته‌ای بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: تاثیر برجام بر اقتصاد کشور بستگی به این دارد که ما چقدر از شرایط جدیدی که برای کشور فراهم می شود استفاده کنیم و اگر مثل گذشته نتوانیم برنامه‌ای داشته باشیم اگر برجام هم بخواهد امضا شود اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: در دور قبل مذاکرات، رفت و آمد هیات های تجاری انجام شد اما گشایش آنچنانی صورت نگرفت و یا در حوزه هایی که می توانستیم دانش تکنولوژی را از کشورهای دیگر بگیریم اما این کار را هم انجام ندادیم؛ بنابراین دستگاه‌های ما به صورت منسجم و با برنامه حرکت نمی کنند و عملا نتوانستیم از ظرفیت هایی که برایمان ایجاد می شود به درستی استفاده کنیم و قدرت تفکری که باید دردستگاه ها داشه باشیم، را نداریم و نباید به سمت و سویی برویم که از برجام فقط بحث فروش نفت را دنبال کنیم. یکی از مسایل دیگر این است که چطور می توانیم از تکنولوژی با کشور دیگر استفاده و منابع کشورها را به منافع خودمان گره بزنیم که در آینده بتوانند کشورهای غربی و آمریکا را تحت فشار قرار دهند تا از برجام خارج نشوند که نیازمند دیپلماسی قوی است.

 

آقای قادری در ادامه با اشاره به وضعیت پرداخت یارانه ها، گفت: دولت در تامین یارانه و نیازهای مردم مشکل دارد؛ 5 ماه از زمان حذف ارز ترجیحی گذشته است اما اعتبار خاصی اختصاص نیافته و در هزینه جاری هم مطالبات زیادی متوجه دولت است بازنشستگان و نیروهای مسلح و دیگر مجموعه ها از دولت مطالباتی دارند و دولت به دنبال این است که زمان بخرد.

وی خاطرنشان کرد: من فکر می کنم پرداخت یارانه نقدی به همین شکل ادامه پیدا کند و دولت نمی تواند تا شهریور ماه زیرساخت ارائه کالابرگ را اماده کند و بعید می دانم دولت برای این کار طرح و برنامه ای آماده کرده باشد./شفقنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها