اولین محموله خودروهای خارجی در راه ایران

بعد از کش و قوس‌های فراوان در مورد واردات خودروهای خارجی بالاخره اولین محموله خودروهای خارجی، آذر امسال وارد کشور خواهد شد.

اولین محموله خودروهای خارجی در راه ایران

به گزارش مستقل آنلاین حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو احتمالا تا یک ماه دیگر نهایی می‌شود، گفت: اولین محموله خودروهای خارجی، آذر امسال وارد کشور خواهد شد.

طبق گفته فیروزی، واردات خودرو توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر است و سبدی از محصولات برقی، هیبریدی و اقتصادی را در بر می‌گیرد.

بر اساس اظهارات او، خودروهای تمام‌برقی و هیبریدی ابتدا به مناطق آزاد وارد می‌شوند. گفته می‌شود حقوق ورودی در‌نظر‌گرفته‌شده برای خودروهای تمام‌برقی و هیبریدی پنج درصد است.

به گفته فیروزی، بخش دیگری از خودروهایی که وارد خواهند شد، به حمل‌و‌نقل عمومی مربوط می‌شوند و در بخش محصولات اقتصادی نیز خودروهایی با حجم موتور پایین و دارای استانداردهای زیست‌‌محیطی وارد خواهند شد.

اما علی جدی، دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در گفت‌و‌گو با فارس، اعلام کرده خودروهای کمتر از ۱۰هزار دلار با حقوق و عوارض گمرکی زیر ۱۰درصد وارد می‌شوند، ضمن آنکه واردات خودرو تا سقف ۲۰هزار دلار مجاز است. وی همچنین با بیان اینکه تا سقف یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو در نظر گرفته شده، افزود: منبع دیگر، رمزارزهاست که البته فعلا برای این بخش رقم خاصی در نظر گرفته نشده است./دنیای اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها