شرط پرداخت وام ازدواج

​وام ازدواج به متقاضیانی که پرونده آن‌ها تکمیل است، پرداخت خواهد شد.

شرط پرداخت وام ازدواج

به گزارش مستقل آنلاین؛ معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد از پرداخت وام ازدواج به همه متقاضیانی که پرونده آن‌ها کامل است در هفته جاری خبر داد.

به نوشته ایسنا، سید عباس حسینی در نشست خبری با اشاره به فرایند وام ازدواج توضیح داد: از سال ۱۳۸۷ تاکنون به ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر میزان ۲۵۸ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده است. در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۹۲۴ هزار نفر ۸۰ هزار میلیارد تومان و در سال جاری تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه به ۳۷۳ هزار و ۹۱۷ نفر بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: در هفته دولت به همه متقاضیان وام ازدواجی که پرونده آن‌ها کامل است و تا کنون به دلیل نبود منابع وام دریافت نکرده بودند، وام ازدواج پرداخت می‌شود.

نقدینگی کشور به ۵۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسید

معاون وزیر اقتصاد در ادامه درمورد شاخص‌های بانکی در خردادماه توضیح داد: نقدینگی کشور تا پایان خردادماه سال جاری به ۵۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین ۵۸۰۰ همت مانده کل سپرده بانکی است که ۵۰۰۰ همت آن ریالی است و مابقی ارزی است و ۴۴۰۰ همت مانده تسهیلاتی است که تا پایان خرداد پرداخت شده و ۸۳.۲ درصد از مانده سپرده‌ها به عنوان تسهیلات خرد به مردم پرداخت شده است.

حسینی با بیان اینکه مانده تسهیلات غیر جاری بانکی حدود ۳۶۲ همت است، گفت: ۸.۱ درصد تسهیلات غیر جاری به کل تسهیلات بانکی است.

متوسط خرج شدن این تسهیلات طوری است که حدود ۵ درصد از کل تسهیلات پرداختی کشور در بخش کشاورزی، ۳۳ درصد در صنعت، ۵ درصد در ساختمان و ۱۰ درصد در بخش بازرگانی و الباقی در بخش خدمات که حدود ۳۳ درصد است. ۱۱ درصد نیز مربوط به خانوارهاست که تسهیلات خرد می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه طی دو ماهه امسال ۳۷۷ همت تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده است، اظهار کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۷۴ همت بوده است که نزدیک ۴۰ درصد رشد پرداخت تسهیلات بانکی دیده می‌شود. همچنین ۱۰۵ درصد سپرده‌های قرض الحسنه در ۲ ماهه امسال به عنوان تسهیلات تخصیص داده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها