آرزوی دلار 10 هزار تومانی!

مهدی پازوکی کارشناس اقتصادی در رابطه با تاثیر به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و احیای برجام بر قیمت دلار در ایران نظر داده است.

آرزوی دلار 10 هزار تومانی!

به گزارش مستقل آنلاین؛ خبرآنلاین نوشت: یک کارشناس اقتصادی گفت: ارز ۱۰ هزار تومانی یک آرزو است و در صورتی که برجام پذیرفته نشود، وضعیت وحشتناک خواهد شد؛ به خصوص با سیاست‌های نابخردانه‌ای که دولت در یک سال گذشته داشته است.

مهدی پازوکی در کلاب هاوس با موضوع "بازارها و برجام؛ بازارها به کدام سو می‌روند؟" اظهار داشت: بنده بعید می دانم اگر سفارت آمریکا در تهران نیز باز شود، قیمت دلار به زیر عدد ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان بیاید؛ قیمت ارز در بازار ارز به وسیله عرضه و تقاضا ارز تعیین می‌شود.

وی افزود: وزیر نفت در برنامه هفتم ۲۰۰ میلیارد دلار قرار است سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت ایران کند و رقمی از آن به صندوق توسعه ملی می رود که به خصولتی‌ها وام می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اینها واقعیت‌هایی از اقتصاد ایران است و در نتیجه ارز ۱۰ هزار تومانی یک آرزو است و در صورتی که برجام پذیرفته نشود وضعیت وحشتناک خواهد شد؛ به خصوص با سیاست‌های نابخردانه‌ای که دولت در یک سال گذشته داشته است.

پازوکی عنوان کرد: تصمیمات نابخردانه تعادل را در بازار ایران بر هم زده است. هر کجا می روید قیمت‌ها فزاینده افزایش پیدا کرده و عامل بیکاری شده است.

وی متذکر شد: دولت برنامه‌ای ندارد و استراتژی آن مشخص نیست و یک سال و ۱۰ روز از روی کار آمدن این دولت گذشته است و سیاست‌های کلی برنامه هفتم را در نیاورده‌اند و برای این‌که بخواهیم برسیم به اهدافمان، باید وضع موجود را برای رسیدن به کمال مطلوب بررسی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها