گزیده اخبار اقتصادی مهم امروز 24 مرداد/دور‌ جدید فروش خودرو آغاز شد

طبق اخبار رسمی اعلام شده، از ابتدای شهریور ماه سال جاری دور جدید فروش خودرو آغاز خواهد شد.

گزیده اخبار اقتصادی مهم امروز 24 مرداد/دور‌ جدید فروش خودرو آغاز شد

به گزارش مستقل آنلاین مطابق اخبار قبلی، دور‌جدید فروش خودرو در سامانه جامع یکپارچه اوایل شهریورماه خواهد بود.

بنا به اعلام برخی منابع آگاه، وزارت صمت در تلاش است تا با هماهنگی خودروسازان دور بعدی فروش خودرو در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو را در اوایل شهریور ماه و با ظرفیت بیش از ۶۰ هزار خودرو برای شرایط فرو فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در‌تولید با قرعه کشی و برای برخی محصولات بدون فرآیند قرعه کشی اجرا نماید.

 

رنو و پژو برای بازگشت به بازار خودرو ایران باید ضررها را جبران کنند

تیموری مدیرعامل سایپا گفت:

با ۱۶ برند اصلی مذاکره کردیم و زمانی که آیین نامه واردات خودرو ابلاغ شود گروه خودروسازی سایپا حتما آن خودروها را بر اساس سیاست دولت وارد خواهد کرد.

دولت فرش قرمز برای شرکت های خارجی پهن نمی کند .دولت قبلی این کار را کرد و آنها زیان زیادی به خودروسازی ما وارد کردند.

رنو و پژو برای ورود مجدد به بازار ما باید هزینه ها را پرداخت کنند. پلتفرم مشترک ایران خودرو و سایپا برای تولید خودروی اقتصادی در وزارت صمت تأیید شده است. 

به دلیل اینکه قرار است این خودرو را هم ما تولید کنیم هم ایران خودرو و تیراژ بالا است، قیمت آن اقتصادی می شود.

 

افزایش احتمال حضور ایران در بازار، قیمت نفت را کاهش داد

بلومبرگ گزارش داد: تقویت چشم انداز توافق هسته‌ای و امکان حضور ایران در بازار، موجب کاهش قیمت نفت شد.

در حالی که تجار درباره تقاضای چین و چشم انداز عرضه بیشتر نفت ایران ابراز نگرانی می‌کنند، بازار نفت به نظر می‌رسد با کاهش قیمت بیشتری روبرو شود.

پیشنهادات اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای در صورتی قابل قبول است که به تهران در مورد مسائل مختلف از جمله رفع تحریم‌ها اطمینان داده شود.

 

ارزش واحدهای نهضت مسکن چقدر است؟

 با توجه به آخرین قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن که چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده، اگر بعضی واحدها با همین نرخ به دست متقاضیان برسد قیمت یک واحد ۶۰ متری این پروژه ۲۸۲ میلیون تومان خواهد بود؛ البته برخی سازندگان مدعی هستند که به دلیل رشد قیمت نهاده‌های ساختمانی قیمت هر متر به حدود ۸ میلیون تومان رسیده که در آن صورت نیز یک آپارتمان ۶۰ متری نهضت مسکن ۴۸۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت که بخش قابل توجهی از آن وام بانکی است.

 

افزایش روزافزون نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی دنیا

 ایران همچنان گرفتار تورم بدفهمی از علم اقتصاد! 

گزارش بلومبرگ

آمارها حاکی از آن است که در ماه‌های اخیر، تعداد بانک‌های مرکزی که اقدام به افزایش شدید نرخ بهره خود کرده‌اند، به میزان قابل توجهی زیاد شده است. 

در پیش گرفتن این سیاست در پی افزایش نرخهای تورم به رکوردهای جدید بوده است. 

این در حالی است که در سالهای گذشته با وجود تورمهای بسیار بیشتر در اقتصاد ایران، گروه‌هایی معتقد بودند که افزایش نرخ بهره منجر به رشد نقدینگی و به تبع آن تورم می‌شود. 

بر اساس همین تفکر هم بوده که تصمیماتی نظیر سقف ۲۰درصدی نرخ بهره بین بانکی اعمال شده و اینگونه مهمترین ابزار کنترل تورم عملا بلااثر شده است. 

اما مرور چندین باره تجارب جهانی یافته کاملا متضادی را نتیجه می‌دهد. 

فراگیربودن چنین سیاستی حاکی از لزوم توجه نهادهای سیاست‌گذار داخلی و به خصوص بانک مرکزی در نقش اساسی این متغیر کلیدی اقتصادی در کنترل تورم است.

 

۸ مدل خودرو در بورس کالا پذیرش شدند 

۸ خودرو از ۶ گروه خودروسازی چهارشنبه این هفته ۲۶ مردادماه راهی بورس کالا می‌شوند. 

در جلسه هیات پذیرش بورس کالای ایران، خودروهای هایما در دو مدل S7 و S5 از گروه ایران خودرو، لاماری ایما از گروه آرین پارس موتور، دایون y5 از گروه خودروسازی ایلیا، وانت دو کابین کاپرا از گروه بهمن موتور، کامیونت ۶ تن فاو تایگر (Tiger V) و کشنده تک محور CA4180 از گروه سیباموتور، کامیون فورس و امپاور هم از گروه بهمن دیزل، ۸ محصول خودرویی جدید از ۶ گروه خودروسازی هستند که در بورس کالای ایران پذیرش شده‌اند.

 

تورم نقطه‌به‌نقطه تولیدکننده بخش صنعت به ۴۶.۳ درصد رسید

بنا بر گزارش مرکز آمار ایران در بهار امسال تورم فصلی تولیدکننده بخش صنعت با افزایش ۴.۷ درصدی به ۱۲.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه این بخش نیز با افزایش ۵.۶ درصدی نسبت به فصل قبل از آن، به ۴۶.٣ درصد رسید.

 

شرایط دریافت وام ازدواج ۱۲۰ میلیون تومانی؛

 کدام زوج ها می توانند از وام ازدواج ۱۵۰ میلیون تومانی بهره مند شوند؟

بانک مرکزی اعلام کرده آن دسته از متقاضیان دریافت وام ازدواج که سن آنها در مردان کمتر از ۲۵ سال و در زنان کمتر از ۲۳سال است، می توانند به جای ۱۲۰میلیون تومان، ۱۵۰میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند؛ ضمن اینکه اگر فردی ازدواج دوم یا بیشتر داشته و پیش از این وام ازدواج دریافت نکرده باشد هم مشمول دریافت این وام از نظام بانکی خواهد بود.

تمامی شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنها از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور است، به عنوان سند ازدواج تلقی می گردد. اما این پایان راه نیست، بلکه اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت های دینی در داخل کشور هم مورد تائید قرار گیرد، معادل عقدنامه تلقی شده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود.

 

درآمد هر خانوار ایرانی در سال ۱۴۰۰

مرکز آمار چکیده نتایج آمارگیری هزینه و درآمد خانوار را منتشر کرد.

در سال ۱۴۰۰ متوسط هزینه‌ ماهانه یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی به ترتیب ۷.۷ و ۴.۳ میلیون تومان بوده است؛ یعنی مخارج اسمی خانوارهای ایرانی حدود پنجاه درصد بیشتر از سال ۱۳۹۹ بوده است.

همان‌طور که جدول بالا نشان می‌دهد، درآمد خانوارها هم در این سال یک و نیم برابر شده؛ درآمد متوسط ماهانه برای خانوار شهری ۹.۴ و برای خانوار روستایی ۵.۳ میلیون تومان برآورد شده است.

۲۷ درصد از هزینه‌ خانوار شهری مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی بوده است. در بین هزینه‌‌های خوراکی بیشترین سهم مربوط به هزینه‌ گوشت با سهم ٢١ درصد و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۴۹ درصد مربوط به هزینه مسکن، سوخت و روشنایی بوده است.

۴۰ درصد از هزینه‌ خانوار روستایی مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی بوده است. در بین هزینه‌‌های خوراکی بیشترین سهم مربوط به هزینه‌ آرد، رشته، غلات، نان و فرآوردهای آن با سهم ۲۲ درصد و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۳۱ درصد مربوط به هزینه مسکن، سوخت و روشنایی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها