اقدامات هوشمند تاپیکو در توسعه و سرمایه‌گذاری‌های جدید برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین گفت: مرکز نوآوری و تخصصی صنعت پتروشیمی ، ذیل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی تشکیل شده است تا در این مرکز با هدف حمایت از شرکت‌ها و استارتاپ‌های دارای ایده ناب، با مشارکت و انجام حمایت‌های لازم، آنان را تجاری سازی کنیم.

 اقدامات هوشمند تاپیکو در توسعه و سرمایه‌گذاری‌های جدید برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی

 

 به گزارش شستا رسانه، «مسعود اسم خانی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه هلدینگ تاپیکو به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای کشور در زمینه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، صنعت لاستیک، سلولزی و خدمات مهندسی فعالیت می‌کند، افزود: با توجه به مجامع برگزار شده و سودهای تقسیمی مشخص شده، امسال سود تلفیقی خوبی  برای سهامداران رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند فرصتی به ما مدیران در عرصه این جنگ اقتصادی داده است تا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در استفاده از تولید دانش بنیان و بهره‌مندی از دانش و ظرفیت‌های بومی، اقدامات موثر و بنیادی را پایه‌ریزی کنیم.

اسم خانی افزود: مرکز نوآوری و تخصصی صنعت پتروشیمی را ذیل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی تشکیل دادیم تا در این مرکز با هدف حمایت از شرکت‌ها و استارتاپ‌های دارای ایده ناب، با مشارکت و انجام حمایت‌های لازم، آنان را تجاری سازی کنیم.

توجه ویژه به استفاده از ساخت افزایشی (پرینت سه بعدی) قطعات، هوش مصنوعی و همچنین بلاکچین در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی یک الزام راهبردی بوده و در آینده نزدیک به نیاز اصلی مدیران و صنعتگران تبدیل خواهد شد، لذا این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های کشور بایستی تا فرصت از دست نرفته به این موارد از همین امروز توجه ویژه‌ای داشته باشیم و سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم. 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با بیان اینکه ابر هلدینگ تاپیکو در ۳۹ شرکت نفت، گاز و پتروشیمی سهامدار مدیریتی و غیر مدیریتی است، بیان کرد: در سال گذشته توانستیم رتبه سیزدهم در بین صد شرکت برتر کشور را کسب کنیم و به دلیل تدبیر و زحمات مدیران و کارشناسان خبره تاپیکو، در زمینه سرمایه‌گذاری انجام شده با نقش سهامداری در اکثر شرکت‌های معتبر و خوشنام کشور، هم اکنون از نقطه نظر سودآوری دومین هلدینگ بزرگ صنعت پتروشیمی کشور هستیم. 

وی اضافه کرد: در همین راستا سعی کردیم با خرید سهام پتروشیمی دماوند (یوتیلیتی سایت ۲ در عسلویه) به این مسیر درست در سرمایه‌گذاری هوشمند ادامه دهیم و این یک اقدام راهبردی و موثر بوده و در سال‌های آینده سهامداران شیرینی آن را احساس خواهند کرد؛ لیکن در پیشبرد پروژه‌های ایجادی و توسعه‌ای، عملکرد ما نیاز به بازنگری دارد و از این حیث چندین پروژه سرمایه گذاری در قالب نوسازی، توسعه‌ای و ایجادی با حمایت مدیریت شستا تعریف شده است و آنها را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار خواهیم داد تا خلا سرمایه گذاری در طرح‌ها با اولویت تکمیل پروژه‌های ناتمام و تکمیل زنجیره ارزش در زیرمجموعه‌های تاپیکو را پر کنیم.

اسم خانی تاکید کرد: در دوره مدیریت جدید، تلاش می‌کنیم که ارزش دارایی سهامداران را بالا ببریم و با مولد سازی آنها در جهت اجرای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای به همراه خرید سهام واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی‌های سودآور، اقدامات زیربنایی انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ادامه داد: در حال حاضر ارزش بازار این هلدینگ در بازار دوم بورس، حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است که با اجرای اقدامات و طرح‌های برنامه‌ریزی شده و همچنین با بورسی کردن چند شرکت مهم زیر مجموعه خود، به لطف خدا ارزش آن بالاتر هم خواهد رفت. 

وی با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی مشخصی در این هلدینگ تعریف شده‌اند، گفت: بسیاری از این طرح‌ها، در سال‌های گذشته به دلایل مختلف پیشرفت مناسبی نداشتند که همه تلاش و همت ما تقویت و سرعت بخشیدن به آنهاست و جهت تکمیل زنجیره ارزش در شرکت‌ها، بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه‌ای تعریف شده است که سهم بیشتر آنها در حوزه صنعت پتروشیمی و نفت و گاز است و در حدود ۵۰ هزار میلیارد پروژه دیگر هم در دست بررسی و کارشناسی‌های فنی و اقتصادی قرار دارد. اسم خانی گفت: البته از جانب شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه جدید برای تاپیکو تکلیف شده است که بایستی آن را محقق کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها