پوتین عقب‌نشینی کرد

شرکت نورد‌ استریم اعلام کرد صادرات گاز روسیه به اروپا بار دیگر از سر گرفته می‌شود.

پوتین عقب‌نشینی کرد

به گزارش مستقل آنلاین،سی‌ان‌بی‌سی نوشت:

اپراتور نورد استریم 1، یک خط لوله گاز کلیدی که از روسیه به آلمان می‌رود، روز پنجشنبه گفت که در حال ازسرگیری جریان به اروپا است.

 نگرانی‌هایی در سرتاسر منطقه یورو وجود داشت که ممکن است عرضه گاز از طریق این خط لوله پس از بسته شدن آن در اوایل ماه جاری برای تعمیر و نگهداری، برای همیشه قطع شود. 

 سخنگوی نورد استریم از طریق ایمیل به CNBC تایید کرد که این شرکت "در حال ازسرگیری حمل و نقل گاز است."

 آنها افزودند: "می تواند چند ساعت طول بکشد تا به حجم حمل و نقل تعیین شده برسد."

 داده‌های روی وب‌سایت اپراتور نورد استریم نشان می‌دهد که جریان از صفر به 29284591 کیلووات ساعت  افزایش یافته است.  در 10 جولای، آخرین روز عملیات قبل از شروع کار تعمیر و نگهداری، جریان تقریباً در همان سطح بود، درست بالاتر از 29,000,000 کیلووات ساعت در ساعت.

 با این حال، جریان‌ انتقال گاز با حجم‌های کاهش‌یافته در جریان هستند و از زمان یورش روسیه به اوکراین با کاهش عرضه مسکو به منطقه اروپا بوده است.  اما همچنان احتمالاً برای مقامات اروپایی که در تلاش برای یافتن تامین کنندگان جایگزین برای گاز روسیه هستند، خبر خوبی خواهد بود.

 آلمان و اتحادیه اروپا به طور گسترده‌تر، سال‌ها به سوخت‌های فسیلی روسیه وابسته بوده‌اند و تلاش‌های گسترده‌ای برای معکوس کردن این امر در پی حمله مسکو به اوکراین صورت گرفته است.  از ماه مارس، اتحادیه اروپا درباره قراردادهای گازی جدید با ایالات متحده و آذربایجان مذاکره کرده و با اسرائیل و قطر نیز مذاکره کرده است.

 اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی روز چهارشنبه گفت که روسیه از اروپا باج می‌خواهد و از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.  روسیه مکرراً تسلیحاتی کردن منابع سوخت فسیلی را تکذیب کرده است و کرملین بلافاصله پس از تماس با CNBC در دسترس نبود.

گاز،اهرمی برای پوتین؟

 علیرغم اخباری مبنی بر شروع مجدد جریان صادرات گاز، اتحادیه اروپا به اجرای طرح های احتمالی در صورت قطع کامل گاز از روسیه ادامه خواهد داد.  این کمیسیون به 27 کشور اتحادیه اروپا گفته است که برای صرفه جویی در انرژی باید مصرف گاز خود را تا ماه مارس 15 درصد کاهش دهند.

 فون در لاین گفته است که این احتمال وجود دارد که کرملین با قطع کامل عرضه گاز به اروپا ادامه دهد.

 تیموتی اش، اقتصاددان BlueBay Asset Management در یادداشتی در روز پنجشنبه گفت: «انگار که امروز نورد استریم 1 به 30 درصد برمی‌گردد، می‌توان به هر نحوی قصد پوتین برای تضمین عرضه گاز اروپا را خواند.

 آنچه می دانیم این است که پوتین قصد ندارد به اروپا کمک کند تا زمستان را از نظر تامین گاز بدون مشکل پشت سر بگذارد.  او خواهان بحران گاز و انرژی در اروپا در این زمستان است، زیرا این به او اهرم فشار می دهد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها