رئیس کمیته خلع سلاح مجلس آلمان:

اقدامات مثبت ایران در عمل به تعهدات برجام واضح و روشن است

مستقل انلاین/رئیس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس آلمان گفت: اقدامات مثبت ایران در عمل به تمامی تعهدات خود در برجام واضح و روشن است.

اقدامات مثبت ایران در عمل به تعهدات برجام واضح و روشن است

«ماتیاس هون» در دیدار «حشمت الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه و تقویت ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی از اهمیت فراوانی برای کشور آلمان برخوردار است.

وی یادآورشد: توافق برجام بعنوان مهمترین مکانیزم عدم اشاعه هسته‌ای در جهان از اهمیت فراوانی برخوردار است و حفظ آن برعهده تمامی طرف‌ها است.

رئیس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس آلمان همچنین بیان کرد: اقدامات مثبت ایران در عمل به کلیه تعهدات خود در برجام واضح و روشن است و ما امیدواریم تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام، به نتیجه برسد.

هون در این دیدار ضمن درخواست از ایران برای خویشتن‌داری خاطرنشان کرد: مکانیزم اروپا زمان بر است اما به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

خواهان اقدام عملی طرف‌های اروپایی برای حفظ توافق برجام هستیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور اظهار داشت: توسعه روابط ایران و آلمان در عرصه‌های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی در راستای منافع مردم دو کشور می‌باشد.

حشمت الله فلاحت پیشه افزود: آلمان از نقش و جایگاه برجسته‌ای در اتحادیه اروپا برخوردار است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از توسعه مناسبات دوستانه براساس احترام متقابل با کشور آلمان استقبال و حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی تحرکی طرف‌های اروپایی توافق برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا به ۱۵ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده است اما پس از عهدشکنی آمریکای ترامپ، اقدام عملی مثبتی از سوی اروپا مشاهده نشده است.

وی در ادامه رایزنی و گفت وگو طرف‌های اروپایی برای خروج از انفعال موجود را ضروری دانست و افزود: کشورهای اروپایی باید ضرب الاجل ایران را جدی بگیرند تا هرچه زودتر شاهد اقدامات ثمربخش درخصوص اجرای تعهدات برجامی اروپا باشیم.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت و آمادگی کامل از منافع ملی و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها