قتل دختر 5 ساله توسط کهنه سرباز آمریکایی

پس از 40 سال کهنه سرباز آمریکایی به اتهام قتل دستگیر شد.

قتل دختر 5 ساله توسط کهنه سرباز آمریکایی

40سال پس از پیدا شدن  جسد  بی‌جان  دختربچه 5ساله  در شهر مونتری کانتی  کالیفرنیا، یک کهنه سرباز آمریکایی به اتهام  قتل  او  بازداشت  شد.

خانواده آن‌فام 5ساله پس از فرار از جنگ ویتنام به کالیفرنیای  آمریکا  پناه آورده بودند تا از گزند جنگ در امان بمانند. آنها اما تصور نمی‌کردند که سرنوشت هولناکی در انتظارشان است. آن فام تنها 5سال داشت و به همراه خانواده‌اش در خانه‌ای کوچک در شهر مونتری کانتی زندگی می‌کردند.

او هر روز به همراه مادر یا خواهر و برادر بزرگترش مسیر نه چندان طولانی تا مهد کودک را طی می‌کرد و بعدازظهر به خانه برمی‌گشت اما در 21ژانویه سال1982، درحالی‌که باران نم‌نم در حال باریدن بود، به مادرش اصرار کرد که اجازه دهد آن روز به تنهایی به مهد کودک برود. اصرارهای آن، مادرش را متقاعد کرد و دختربچه خردسال درحالی‌که کیف مهدکودکش را به‌دست گرفته بود از خانه خارج شد.

این اما آخرین باری بود که خانواده‌اش او را زنده می‌دیدند و بعدازظهر آن روز وقتی خبری از آن نشد، نگرانش شده و راهی مهد کودک شدند. وقتی معلوم شد که دختر 5ساله آن روز اصلا به مهد کودک نرفته، نگرانی خانواده او جایش را به وحشتی عمیق داد. طولی نکشید که ماجرا به پلیس گزارش شد و تیم‌های جست‌وجو برای پیدا کردن دختر گمشده وارد عمل شدند.

آنها همه جا را به‌دنبال دختربچه گشتند تا اینکه 2 روز بعد، جسد بی‌جان او را در نزدیکی میدان تیر پایگاه ارتش که در آن حوالی بود پیدا کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که دختربچه خردسال هدف تجاوز جنسی قرار گرفته و پس از آن خفه شده بود.

پلیس که تحقیقات گسترده‌ای را برای پیدا کردن  قاتل  دختر خردسال آغاز کرده بود، افراد زیادی را به‌عنوان مظنون بازداشت کرد اما هیچ سرنخی علیه این افراد نبود و آنها یکی پس از دیگری آزاد شدند.

حال آنکه عامل اصلی جنایت یکی از سربازان ارتش بود که هرگز در جریان تحقیقات پلیسی، مورد ظن مأموران قرار نگرفت و کسی به او مشکوک نشد.

گرچه در همان سال‌های اولیه بعد از قتل آن فام 5ساله، پلیس تلاش کرد ردی از عامل جنایت به‌دست بیاورد اما این اتفاق هرگز رخ نداد و با گذشت سال‌ها از ماجرا پرونده قتل آن فام تبدیل به پرونده‌ای راکد شد.

2سال پیش اما گروه ویژه‌ای که مسئول رسیدگی به پرونده‌های راکد در منطقه مونتری بودند، رسیدگی به پرونده دختربچه 5ساله را از سر گرفتند. آنها در جریان بررسی مدارک و شواهد به‌دست آمده در محلی که جسد قربانی در آنجا پیدا شده بود، شواهدی به‌دست آوردند که می‌توانست دی‌ان‌ای قاتل را در اختیارشان قرار دهد. در ادامه و با بررسی‌های تخصصی و به کمک تکنولوژی‌های جدید، در نهایت دی‌ان‌ای قاتل از تار مویی که روی لباس‌های مقتول به جا مانده بود به‌دست آمد و با بررسی‌های بیشتر، عامل اصلی جنایت شناسایی شد.

ماموران متوجه شدند که دی‌ان‌ای به‌دست آمده متعلق به مردی به نام رابرت جان لانو 70ساله است که در زمان جنایت، سربازی 29ساله بود و در همان پایگاه ارتش که در نزدیکی محل زندگی مقتول بود، فعالیت می‌کرد. در ادامه معلوم شد که این مرد یک تبهکار مخوف است که هم‌اکنون به اتهام تجاوز در زندان به سر می‌برد. نیکلاس بورخس، رئیس پلیس مونتری‌کانتی می‌گوید: این مرد یک هیولای کامل است. فردی که هر جا قدم گذاشته به همراه خود نابودی آورده است.

او 20سال از عمرش را به اتهام تجاوز در زندان گذرانده و وقتی شناسایی شد نیز همچنان در زندان بود. حالا و با شناسایی این مرد، معمای قتل دختری که خانواده‌اش در آرزوی زندگی بهتر به آمریکا آمده بودند فاش شده و منتظریم که او از زندان ایالت نوادا به کالیفرنیا منتقل شود تا به اتهام قتل دختربچه 5ساله محاکمه شود./ رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها