چرا متروپل آبادان هنوز تخریب نشده است؟

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برخی ساکنان اطراف ساختمان متروپل حاضر به تخلیه ساختمان های خود نیستند و این عدم تمکین آنها باعث تاخیر در عملیات تخریب ساختمان متروپل شده است.

چرا متروپل آبادان هنوز تخریب نشده است؟

محمد دلفی دوشنبه در برنامه بازتاب شبکه آبادان افزود: برخی از همسایگان ساختمان متروپل تاکنون محل سکونت خود را تخلیه نکرده‌اند و با توجه به خطر برای آن‌ها امکان اجرای عملیات تخریب وجود ندارد.

وی خواستار ورود جدی‌تر دستگاه قضا برای رسیدگی به این موضوع شد و گفت: مالک ساختمان متروپل محل اسکان همسایگان این ساختمان را تامین خواهد کرد ضمن اینکه اسکان برخی همسایگان متروپل تاکنون انجام شده و برخی نیز در بلاتکلیفی بسر می برند که باید دادستان در این زمینه ورود کند.

 معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند افزود: سینما آزادی یکی از محل‌هایی است که مسئولان آن حاضر به تخلیه نیستند.

دلفی از اداره مخابرات به عنوان یکی دیگر از معارضین یاد کرد و گفت: وجود تابلوهای مخابراتی در محل علت مخالفت مخابرات با آغاز روند تخریب ساختمان متروپل است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این برنامه گفت: شفاف سازی قرارگاه خاتم الانبیا در خصوص روند تخریب ساختمان متروپل و تصمیم گیری درباره ادامه همکاری با این قرارگاه به عنوان پیمانکار وابسته به نظر شورای تامین استان است.

فالح صفایی افزود: قرارداد با قرارگاه خاتم برای تخریب ساختمان متروپل هجدهم خرداد منعقد شد ،طبق قرارداد تمام مراحل مطالعات و اجرا بر عهده قرار گاه خاتم است، قسط اول پرداخت هزینه از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان پیمانکار پرداخت شده است.

صفایی با تاکید بر لزوم شفاف سازی تصمیم‌های اخذ شده در خصوص روند تخریب متروپل توسط قرارگاه خاتم، افزود: از سوی قرارگاه خاتم شفافیت مورد نظر مشاهده نمی‌شود این قرارگاه حتی اگر چند خانه تخلیه نشده وجود داشته باشد باید روش تخریب خود را اعلام کرده تا درباره مسایل حاشیه‌ای همفکری و تصمیم گیری شود.

معاون عمران سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: جلسه شورای تامین استان هفته آینده برگزار و موضوع متروپل نیز در این جلسه بررسی خواهد شد که در صورت تصمیم شورای تامین حتی احتمال اعمال ماده ۴۶ درباره قرارگاه خاتم وجود دارد.

سرپرست مخابرات آبادان نیز در این برنامه از جابه جایی کافوهای مخابراتی مجاور ساختمان متروپل آبادان برای آغاز تخریب باقی مانده این سازه ناایمن خبر داد و گفت: ۲ جعبه تقسیم مخابرات با کافو شانل یکی فیبرنوری و دیگری مسی جنب ساختمان متروپل قرار دارند که تخریب نمای ساختمان می‌تواند به تخریب آن‌ها منجر شود.

عادل میاحیان افزود: در پی تخریب ضلع شرقی متروپل بخشی از کابل‌های مخابراتی که تامین کننده مناطقی همچون خیابان دبستان بود آسیب دید و پس از پایان آوار برداری ترمیم شد اما آسیب مجدد به این جعبه‌های تقسیم تمام خدمات مخابراتی خیابان امیری را مختل می‌کند و با توجه به احتمال ادامه دار بودن عملیات این اختلال می‌تواند چند ماه به طول انجامد.

به گزارش ایرنا، بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد.

در این حادثه ۴۳ نفر جان باختند و ۳۷ نفر نیز مصدوم شدند./ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها