تصادف قطار در طبس؛ ۱۳ نفر کشته شدند

قطار با دستگاه زیرکوبی که در ریل وجود داشته برخورد کرده و «باید برای علت دقیق این حادثه بررسی‌های بیشتری صورت گیرد».

 تصادف قطار در طبس؛ ۱۳ نفر کشته شدند

 

‌یک قطار مسافربری مشهد به یزد بامداد چهارشنبه، ۱۸ خرداد، در کیلومتر ۸۵ طبس به یزد بر اثر تصادف از ریل خارج شد. این حادثه تا این لحظه ۱۳ کشته و ده‌ها مصدوم و مجروح بر جا گذاشته است.

دلیل این حادثه ابتدا برخورد قطار با یک بیل مکانیکی عنوان شد، اما به‌گفته فرماندار ویژه طبس، قطار با دستگاه زیرکوبی که در ریل وجود داشته برخورد کرده و «باید برای علت دقیق این حادثه بررسی‌های بیشتری صورت گیرد».

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای گفت: «برخورد این قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی موجب خروج آن از ریل و بروز این حادثه شد.»

در همین زمینه معاون مسافری راه آهن گفته است: «بر اساس اطلاعات اولیه از محل، حدود ساعت۵:۳۰ صبح چهارشنبه هنگام عبور قطار مسافری مشهد ـ یزد در بلاک عباس‌آباد ـ ریزو در منطقه طبس ۵ واگن مسافری از خط خارج شد که به دلیل برخورد با بیل مکانیکی در محل این اتفاق رخ داد.»

این مقام راه آهن جمهوری اسلامی اضافه کرد: «طبق اطلاعات ما این بیل مکانیکی در کنار خط بوده است که بیل آن به لوکوموتیو و واگن‌های مسافری برخورد می‌کند و ۵ واگن از خط خارج می‌شوند.»

با این حال این مقام مسئول در راه‌آهن هم تأکید کرد که علت این حادثه هنوز مشخص نیست و تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، این قطار ۴۳۰ نفر خدمه و مسافر داشته است.

تا لحظه تنظیم این خبر، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، اعلام کرد که این حادثه تاکنون ۱۳کشته و ۱۵ مصدوم داشته، اما مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی شمار مصدومان را ۴۰ نفر اعلام کرده است.

احتمال افزایش شمار فوتی‌ها و مصدومان این حادثه وجود دارد، هم‌چنان‌که خبرگزاری تسنیم شمار مصدومان را تا این لحظه ۵۰ نفر اعلام کرده است که حال ۱۵ نفر از آنان هم وخیم گزارش شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها