داروهای ممنوعه حج تمتع ۱۴۰۱

امسال با توجه به برخی محدودیت‌ها، ۱۴ نوع دارو به عنوان داروهای ممنوعه حج تمتع ۱۴۰۱ اعلام شد.

داروهای ممنوعه حج تمتع ۱۴۰۱

 روابط عمومی معاونت غذا و دارو: اعزام زائران خانه خدا به حج تمتع از ۲۳ خردادماه آغاز ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند.

با توجه به برخی از محدودیت‌ها، هر ساله همراه داشتن برخی از داروها برای زائران خانه خدا ممنوع است و در صورتی که زائری برخی داروها را همراه داشته باشد، امکان حضور در عربستان را نخواهد داشت و طرف سعودی مجازات‌هایی را برای افراد متخلف اعمال کرده است.

امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۱۴ دارو به عنوان داروهای ممنوعه حج تمتع ۱۴۰۱ اعلام شده که آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی‌گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی‌گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی‌گرم، قرص دیازپام ۲، ۵ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول بوپرنورفین و قرص بوپرنورفین از جمله آنهاست.

البته مرکز پزشکی حج و زیارت به زائران تأکید کرده که داروهای مورد نیاز خود را حداقل برای یک ماه با نسخه پزشک همراه داشته باشند.

 هزینه حج تمتع امسال متوسط ۳۷ میلیون تومان است. افراد متولد ۱۰ تیر ۱۳۳۶ به بعد که فیش حج آنها از اول مرداد ۱۳۸۶ به قبل است، می‌توانند در کاروان‌های حج تمتع ثبت‌نام کنند. همچنین امسال همه زائران خانه خدا باید حداقل ۲ دُز واکسن سینوفارم یا آسترازنکا تزریق کرده باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها