مدیر عامل بهشت حضرت زهرا:

سالن‌های سوگواری در بهشت حضرت زهرا(س) احیاء خواهند شد

سعید غضنفری مدیر عامل بهشت حضرت زهرا (س) از تقویت و احیا سالن‌های سوگواری در قطعات قدیمی و تصمیم برای تغییر کاربری ساختمان ایزوله نیمه کاره خبر داد.

سالن‌های سوگواری در بهشت حضرت زهرا(س) احیاء خواهند شد

سعید غضنفری مدیر عامل بهشت حضرت زهرا (س) از تقویت و احیا سالن‌های سوگواری در قطعات قدیمی و تصمیم برای تغییر کاربری ساختمان ایزوله نیمه کاره خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین: سعید غضنفری مدیر عامل بهشت حضرت زهرا (س) در  رابطه با نوع کاربری سالن‌های سوگواری قطعات قدیم به همشهری آنلاین گفت: احیاء و تقویت  5 سالن سوگواری در قطعه‌های قدیمی یکی از اقداماتی است که در دستور کار بهشت حضرت زهرا(س) قرار گرفته است. این سالن‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای سازمان به حساب می‌آید و به وسیله آن مردم در برگزاری مراسم آرامش و رفاه بیشتری دارند. اگر دقت کرده باشید مراجعه کنندگان مراسم‌ها را کنار قبور برگزار می‌کنند، این تصویر چندان خوشایند نیست چرا که قبرها معارض یکدیگر هستند، این اتفاق موجب می‌شود که افراد بنا به شرایط آب و هوایی با مشکلات مختلفی در دریافت خدمات مواجه شوند.

براساس گفته غضنفری« حق با مخاطبان است که از شکل و شمایل برخی قطعات گلایه داشته باشند چرا که در برخی از قطعات جدید جای هیچ گونه فضای سبز یا محلی برای مکث خانواده وجود ندارد، تنها قبور کنار هم چیده شده‌اند. این فضا رضایتی به همراه ندارد.»

مدیرعامل بهشت حضرت زهرا (س) درباره کاربری ساخت ساختمان ایزوله برای اموات بیماری‌های خاص و به منظور مواقع بحرانی در مجاورت سالن عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) گفت: با توجه به نگاه مدیریت شهری درباره توسعه نیافتن آرامستان‌ها در جنوب تهران، تلاش شد تا کاربری‌ها بازتعریف شوند، تا به امروز هم پیشنهادهای مختلفی مانند شهر سنگ، شهر گل، رستوران و  مجموعه خدماتی مرتبط با عروجیان برای تغییر کاربری آن ساختمان ارائه شده است. ناگفته نماند که ما تجربه تدفین بیشترین تعداد متوفی را در پیک‌های پنجم و ششم با 600 یا 700 متوفی در 2 شیفت کاری داشته‌ایم، سالن موجود گنجایش 3 نوبته شدن را برای هزار تا هزار و 100 متوفی را دارد، بنابراین کاربری سالن در حال ساخت نیاز به بررسی و مطالعات جدیدی دارد تا در آینده از این ظرفیت برحسب نیاز سازمان استفاده لازم شود.

غضنفری در ادامه به استقرار همه ساختمان‌های ادارای در یک ساختمان جامع تاکید داشت و افزود: سازمان بهشت حضرت زهرا(س) حدود 750 هزار هکتار است و همکاران حوزه‌های مختلف در 8 ساختمان اداری به صورت پراکنده مستقر و مشغول به خدمات رسانی هستند، لازم به یادآوری است که بخشی از هزینه‌ها در نقل و انتقالات درون سازمانی این ساختمان‌ها رقم می‌خورد، در صورتی که اگر ساختمانی متمرکز برای فعالیت‌های جامع در نظر گرفته شود به طور حتم تأثیر بسیاری در افزایش درآمدها و تمرکز فعالیت نیروهای انسانی در مدیریت سازمان حضرت بهشت زهرا(س) خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها