پس از 114 روز؛

پیکر کولبر 18 ساله گمشده پیدا شد

پیکر یکی از کولبران مفقودشده اهل روستای باوان ارومیه که دی‌ماه سال گذشته در ارتفاعات ناپدید شده بودند، در یکی از روستاهای ترکیه پیدا شد.

پیکر کولبر 18 ساله گمشده پیدا شد

پیکر یکی از کولبران مفقود شده اهل روستای باوان ارومیه که دی‌ماه سال گذشته در ارتفاعات ناپدید شده بودند، در یکی از روستاهای ترکیه پیدا شد.

در ۲۴ دی ماه سال گذشته 3 نفر از اهالی روستای باوان مرگور ارومیه که در سرمای زیر صفر درجه منطقه برای امرار معاش به نوار مرزی مرگور رفته بودند مفقود شدند.

در آن زمان هزاران نفر از مردم محلی در همراهی با نیروهای امداد وجب به وجب کوهستان برفی را به امید پیدا کردن گمشدگان گشتند، اما در کولاک برف و سرمای شدید خبری از آنها نشد. حتی مردم روستاهای آن سوی مرز هم به امید این که شاید کولبران در سمت ترکیه مفقود شده باشند، مشغول جست و جو بودند، اما باز هم هیچ خبری از آنها نشد.

تا اینکه بعد از 114 روز، ظهر روز گذشته پیکر اولین قربانی حادثه سقوط بهمن در روستای گلشم ترکیه با هویت «بارزان میهنی»، ۱۸ ساله در خاک ترکیه پیدا شد و جستجو برای پیدا کردن 2 مفقودی دیگر همچنان ادامه دارد و هنوز هیچ خبری از پیکر «بهلول» و «اسعد»، 2 کولبر مفقود شده دیگر نیست.

استان آذربایجان غربی با وجود ویژگی های منحصر به فرد، همسایه بودن با 4 کشور، وجود پایانه های متعدد مرزی و فرصت های بی نظیر شغلی، بنا بر آمار رسمی 144 هزار بیکار دارد؛ البته شاید در این آمار، کولبری را هم شغل حساب کرده باشند و گرنه آمار بیکاران رقمی بسی درشت تر خواهد بود.

۵۰ درصد جوانان استان آذربایجان غربی به دلیل نبود شغل به استان های دیگر مهاجرت کرده و یا از طریق مبادی غیرقانونی از کشور خارج می شوند، عده ای دیگر هم که می مانند، در مرزها، کولبری می کنند!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها