صدور حکم حبس در جرایم سبک کاهش می یابد

معاون سازمان زندان‌های کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاهش صدور حکم حبس در جرایم سبک گفت: تعداد زندانیان جرایم سبک برای استفاده از پابند الکترونیکی تا شهریورماه ۲ برابر شده و به ۲۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

صدور حکم حبس در جرایم  سبک کاهش می یابد

محمود ضیایی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر یکی از برنامه‌های دستگاه قضایی را مجازات‌های جایگزین دانست و اظهار داشت: استفاده حداقلی از حبس یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضا است که در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در استان بوشهر در مقطعی زندان نظامیان بوشهر به صفر رسید و تعطیل و در برخی از استان‌های دیگر هم این مورد محقق شد و اکنون یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها برای جرایم سبک استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی است.

افزایش استفاده از پابندهای الکترونیکی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه زندانیانی که دارای جرایم سبک هستند و حضور آنان در جامعه لطمه و آسیب وارد نکند از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند گفت: اکنون 10 هزار زندانی تحت پوشش پابند الکترونیکی است و این افراد زندانیان هستند که برای جامعه خطرناک نیستند و افرادی که مخل امنیت و نظم عمومی جامعه هستند در زندان نگهداری می‌شوند.

ضیایی‌فرد با بیان اینکه تا شهریور ماه امسال تعداد زندانیان تحت نظارت پابند الکترونیکی 2 برابر می‌شود افزود: تعداد زندانیان جرایم سبک برای استفاده از پابند الکترونیکی تا 20 هزار زندانی تا شهریورماه برنامه‌ریزی شده است.

وی کاهش جمعیت کیفری زندان‌های را از برنامه‌های مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اجرا طرح طبقه‌بندی زندانیان بر اساس نوع جرم، سن و سوابق شخصیتی از اولویت‌ها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور پیش‌بینی اصلاح تربیتی را از مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با تحقق این مهم بازگشت زندانیان به زندان به حداقل می‌رسد.

ضیایی‌فرد با بیان اینکه اشتغال زندانیان یکی از اولویت‌های امسال است تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از وقوع جرم در جامعه بیکاری است در این راستا توجه ویژه‌ای به اشتغال و توانمندسازی زندانیان شده است.

وی بیان کرد: اکنون حداقل 50 درصد زندانیان اشتغال‌زایی شده‌اند که این مهم رو به افزایش است./تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها