آغاز امتحانات نهایی از اول خرداد؛

دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به کرونا در قرنطینه امتحان می‌دهند

بر اساس اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهایی سال جاری از تاریخ اول خرداد ماه آغاز و تا بیست و هشتم همین ماه ادامه دارد و به شیوه حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و طبق آیین نامه‌های آموزشی و ارزشیابی برگزار می‌شود.

دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به کرونا در قرنطینه امتحان می‌دهند

امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه در نوبت دوم خردادماه سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ به این شرح اعلام شده است:

محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی درباره برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی توضیحاتی ارائه کرده که به طور خلاصه به آن اشاره می‌شود:

 - با توجه به استمرار آموزش حضوری  دانش آموزان در سال تحصیلی جاری و تدریس تمام محتوای کتب درسی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم تمام دوره های تحصیلی به شیوه «حضوری» و بر اساس آیین نامه‌های آموزشی و ارزشیابی انجام می شود.

 - سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خردادماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مطابق بارم بندی تعیین شده توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بدون حذفیات طراحی و به صورت الکترونیکی به حوزه‌های امتحانی سراسر کشور ارسال می شود.

- از اولیای دانش‌آموزان انتظار می‌رود با فراهم کردن شرایط مناسب در ایام باقی‌مانده سال تحصیلی در به ثمر رساندن تلاش فرزندانشان و خدمات آموزشی و پرورشی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  همکاری و همراهی بیشتری مبذول کنند و بدیهی است دانش آموزان هم لازم است با برنامه ریزی و پشتکار از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

- دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در محلی مجزا (قرنطینه) امتحان می‌دهند که برای همین منظور در همان حـوزه برگــزاری امتحانات پیش بینی و تجهیز انجام شده و آنها با حضـور مراقبین، در امتـحانات شرکت می‌کنند و از این بابت هم نگرانی وجود ندارد.

- بارم‌بندی دروس دوره دوم متوسطه و برنامه امتحانات نوبت خرداد، در پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir  قابل‌مشاهده است./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها