پایان ۲ماه فرار اعضای باند سرقت مسلحانه

یک زن و کودک همدست سارقان بودند

اعضای باند سرقت مسلحانه که برای گمراه کردن مردم و پلیس از زنی جوان و کودکی خردسال به‌عنوان همدست استفاده می‌کردند در آخرین سرقت خود با مأموران پلیس درگیر شده و ۲نفر از آنها را زخمی کردند.

پایان ۲ماه فرار اعضای باند سرقت مسلحانه

شامگاه ۱۶بهمن به مأموران پلیس پایتخت خبر رسید که اعضای یک باند سرقت قصد دستبرد به خانه‌ای ویلایی در میرداماد را دارند. آنطور که شاهدان می‌گفتند سارقان ۳مرد جوان بودند که یک زن و کودکی خردسال هم همراهشان بودند.

در این شرایط گروهی از مأموران عملیاتی سرکلانتری سوم پایتخت راهی محل حادثه شدند. یکی از سارقان به محض دیدن مأموران همراه با زن و کودکی که همراهش بودند سوار بر یک پژو۲۰۷ شدند و۲سارق دیگر نیز سوار بر موتورسیکلت راه فرار را در پیش گرفتند. اما مأموران سد راهشان شدند و آنها برای فرار از مخمصه شروع به تیراندازی کردند. یکی از مأموران از ناحیه شکم هدف گلوله قرار گرفت و دیگری از ناحیه دست و سارقان نیز پا به فرار گذاشتند.

تعقیب و گریز

عملیات تعقیب سارقان آغاز شد و با وجود اخطارهای ماموران، سارقان مسلح حاضر نبودند خودشان را تسلیم کنند. راننده پژو۲۰۷ به شکلی دیوانه وار در خیابان رانندگی می‌کرد تا اینکه مأموران پس از شلیک چند تیر هوایی، لاستیک خودرو را هدف قرار دادند.

با وجود اینکه ادامه مسیر برای دزدان دشوار شده بود اما آنها همچنان به فرار ادامه دادند تا اینکه پس از ساعتی تعقیب و گریز مأموران توانستند خودروی سارقان را متوقف کرده و آنها را که مردی جوان همراه همسر و فرزند خردسالش بودند دستگیر کنند. ۲سارق دیگر اما که سوار موتورسیکلت بودند توانستند فرار کنند.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که اعضای این باند برای اینکه کسی به آنها شک نکند، زن جوان و کودک خردسال را نیز همراه خود می‌بردند. آنها برای انجام سرقت از پلاک‌های سرقتی استفاده می‌کردند و توانسته بودند به خانه‌های زیادی دستبرد بزنند.

پایان ۲ماه فرار

از آن زمان تحقیقات برای بازداشت ۲عضو فراری این گروه ادامه داشت و این در حالی بود که ۲ماموری که در تیراندازی دزدان مجروح شده بودند از خطر مرگ نجات یافته و تحت درمان قرار گرفته بودند.

پس از ۲ماه تلاش مأموران پلیس موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در کو‌هستان‌های غرب کشور شده و در نهایت توانستند آنها را دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه آنان، سلاح، فشنگ و تجهیزات مربوط به سرقت کشف شد و متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شده و به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند.

اعضای این گروه که ۵نفر (۴مرد و یک زن) هستند صبح دیروز به محل سرقت و تیراندازی منتقل شدند و به بازسازی صحنه پرداختند. در جریان بازسازی صحنه، سرهنگ مرتضی نثاری، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهمان ۱۶بهمن۱۴۰۰ وارد خانه‌ای در محدوده میرداماد شدند تا به آنجا دستبرد بزنند اما به‌دلیل اینکه خانه مجهز به سیستم‌های امنیتی بوده نقشه‌شان برای سرقت ناکام ماند. آنها سپس وارد ساختمان دیگری شدند که با صاحب خانه مواجه شده و پا به فرار گذاشتند.

آنها همچنان به‌دنبال سوژه تازه بودند و بعد وارد سومین ساختمان شدند که یکی از همسایه‌ها متوجه رفتارمشکوک آنها شده و پلیس را خبر کرد. سرهنگ نثاری ادامه داد: وقتی مأموران رسیدند متهمان شروع به تیراندازی کردند که یکی از مأموران کلانتری از ناحیه شکم و دیگری از ناحیه دست هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شدند. وی خاطرنشان کرد: اعضای این باند سابقه دار هستند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.

نجات از مرگ

۲مأمور جوانی که شب حادثه هدف تیراندازی قرار گرفتند نیز در محل بازسازی صحنه حضور دارند. گروهبان یکم مهدی ابوترابی می‌گوید از ناحیه شکم گلوله خورده و زنده ماندنش را معجزه می‌داند. وی ادامه می‌دهد: من آن شب وقتی گلوله خوردم با خود گفتم کارم با این دنیا تمام‌شده است اما به خواست خدا زنده ماندم.

وی ادامه می‌دهد: به همراه همکارم گروهبان یکم رضا بهرامی در حال گشت‌زنی بودیم که مرکز پیام، خبری اعلام کرد مبنی بر حضور سارقان در محل. پس از دریافت این گزارش به محل اعزام شدیم و دیدیم دو نفر از متهمان با دیدن ما از در منزل به سمت خودروی۲۰۷ که سر کوچه پارک شده بود شروع به دویدن کردند.

همکارم دستور ایست داد اما آنها توجه نکردند و به فرارشان ادامه دادند و ما هم طبق قانون به‌کارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی کردیم. ناگهان یکی از متهمان با اسلحه کلت کمری یک تیر به شکم من شلیک و یک تیر هم به بازوی چپ همکارم. پس از آن من از هوش رفتم و وقتی چشمانم را باز کردم در بیمارستان بودم./همشهری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها