تابستانی، بدون خاموشی خواهیم داشت

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: با توجه به برنامه‌های گسترده‌ای که در احداث ظرفیت تولید نیروگاه‌های جدیدتدوین شده است، ان‌شاءالله بدون خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

تابستانی، بدون خاموشی خواهیم داشت

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده به منظور مدیریت اوج بار امسال گفت: با بهره‌گیری از تجارب تابستان و زمستان سال ۱۴۰۰، یکصد برنامه عملیاتی برای مدیریت اوج بار تابستان امسال تدوین شده است.

وی با بیان این که در سال ۱۴۰۰، تقاضای مصرف برق رشدی حدود ۸ درصد را تجربه کرد، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو ۱۰۰ برنامه عملیاتی را برای عبور موفق از تابستان ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کرده که از ابتدای دولت سیزدهم نیز در حال پیگیری است.

طبق اعلام وزارت نیرو، سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و تعامل خوب با وزارت صنایع، برای مدیریت بار اوج مصرف در تابستان امسال کاملا آماده‌ایم و با پشتوانه برنامه‌های تدوین شده ناترازی‌های تولید و مصرف جبران خواهد شد و انتشار جدول خاموشی‌ها در دستور کار نیست.

 مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات، گام‌های بلندی برای افزایش ظرفیت تولید برداشته شده است که با وجود مسیر دشوار، چشم انداز روشنی را فراهم می‌کند.

رجبی مشهدی گفت: ‌علاوه بر توجه به توسعه تولید، افزایش توسعه زیرساخت‌های شبکه هم در دستور کار است که می‌تواند پتانسیل خوبی برای شبکه برق ایجاد و پایداری شبکه را افزایش دهد.

به گفته وی در حال حاضر هیچ خاموشی در کشور ناشی از کمبود تولید و یا محدودیت انتقال برق نداریم. چنانچه خاموشی گزارش شده باشد ناشی از حوادث بر روی شبکه‌های برق است که اجتناب‌ناپذیر است.

وی در پایان افزود: با توسعه و ارتقا نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق و همچنین مدیریت مصرف به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا در تابستان کمترین میزان محدودیت را داشته باشیم./ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها