افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی/کاهش ۳۰ درصدی از سهم کنکور

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی خبر داد.

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی/کاهش ۳۰ درصدی از سهم کنکور

سید جواد حسینی (سرپرست وزارت آموزش و پرورش)  درباره حذف کنکور گفت: کنکورزدایی از نظام آموزش و پرورش یکی از اهداف مهم ما است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم و خوشبختانه در این زمینه ساختاری نیز طراحی شده است. 

سرپرست آموزش و پرورش در ادامه با بیان حذف تدریجی کنکور گفت: ساختاری تحت عنوان شورای سنجش و نظارت شکل گرفته که بنده هم عضو آن هستم و با وزیر علوم و وزیر بهداشت سعی داریم، آرام آرام به سمتی حرکت کنیم که از کنکور رها شویم، اما طبیعتا همانطور که می‌دانید این کار زمانبری خواهد بود. 

حسینی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد ظرفیت‌های صندلی دانشگاه از طریق نظام کنکور پر می‌شود و ۷۰ درصد آن از طریق کارنامه و عملکرد دانش‌آموزان. ما تلاش می‌کنیم از آن ۳۰ درصدی که از طریق کنکور پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد، نیز ۳۰ درصد دیگر  کم کنیم و به آن ۷۰ درصد که  پذیرش‌ها بر مبنای ارزشیابی عملکرد دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، بیافزاییم به این صورت که ظرفیت از ۳۰ درصد پذیرش کنکور کاسته شده و به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حذف صد در صد کنکور زمانبر است، بیان کرد: در نهایت هدف حذف کامل کنکور است، اما این به زمان نیاز دارد و باید طی یک مدت زمان مشخص تا نهایی کردن تحقق کامل اهدافمان پیش برویم.

 

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها