آیا عشق برای ازدواج کافیست؟

برخی جوانان فکر میکنند که با ازدواج رمانتیک خوشبخت می شوند و همه موانع را کنار می زنند، اما این طرز فکر اشتباه آینده زندگی مشترک شما را به خطر خواهد انداخت.

آیا عشق برای ازدواج کافیست؟

بسیاری از جوانان تصور می کنند که تنها عشق و دوست داشتن برای ازدواج کافیست و اگر در زندگی مشترک عاشق باشند، می توانند از پس هر موانعی برآیند. به نظر شما این باور که ازدواج رمانتیک، ازدواج خوبی خواهد بود، درست است؟ آیا می توان با عشق از پس هر مشکلی برآمد؟

سرنوشت ازدواج رمانتیک

یکی از باور‌های غلطی که می‌تواند سبب تخریب رابطه شود، این است که بسیاری از زن و مردان جوان فکر می کنند، عشق بی انتهاست و تنها لازمه ازدواج خوب است و هیچ وقت و هرگز از یکدیگر زده نمی‌شوند و با عشق رمانتیک می‌توانند هر مانعی مانند تفاوت اقتصادی، تفاوت فرهنگی، موقعیت‌های اجتماعی و... را رد کنند.

این افراد که برایشان هیچ روزی بهتر و عاشقانه‌تر از روز آشنایی نیست، بعد از مدتی عشق رمانتیک شان از بین می‌رود و شور و اشتیاق لذت بخش اولیه کم و محو می‌شود و آنها که تصور می کردند، چون عاشق هم هستند با همه مشکلات و ناکامی‌ها کنار می‌آیند و اصلا دیگر مشکلی به وجود نمی‌آید، با واقعیت زندگی و مشکلاتش روبرو می شوند و ازدواج رمانتیک و عاشقانه آنها بعد از مدتی به یک جدایی نه چندان رومانتیک ختم می شود.

این زوجین، زمانی که احساسات عاشقانه شان تبدیل به روال عادی زندگی می‌شود، احساس فریب خوردگی، ناامیدی و افسردگی می‌ کنند و فکر می کنند دیگر نباید به زندگی خود ادامه داده و باید جدا شوند و طلاق و جدایی را سرنوشت خود می‌دانند.

داستان ها و فیلم های زیادی وجود دارد که عشق آتشین را به تصویر می کشد و هر روز در فضای مجازی تصویر‌هایی می بینیم که به حالتی از شیفتگی اشاره دارد و آن را مبنای ازدواج موفق می‌دانند.

بسیاری از افراد با رویای عشقی که یک شبه یک شخصیت را کاملاً متحول می‌کند و عشقی که مبنای سعادت و خوشبختی دو نفر می‌شود، سال ها در انتظار می‌مانند تا عاشق و شیدا شده و سپس ازدواج کنند.

کسانی که به شدت رمانتیک هستند، درجستجوی مهربانی، امنیت و اشتیاق بوده و گاهی اوقات انتظار دارند که همسرشان نقش پدر، شوهر، مراقب دوست آرمانی آن‌ها را ایفا کند اما وقتی که ازدواج می‌کنند در همان سال‌های اول ازدواج متوجه می‌شوند که همسرشان آن مرد یا زن رویایی که در ذهنشان داشتند نیست.این افراد تنها هدفشان این است که عاشق شوند و تمایلی ندارند که برای غنی کردن رابطه مهارت‌ها و آموزش‌ها را بیاموزند.

کسی که انتظار داشته باشد همسرش او را به صورت نامحدود دوست داشته باشد و انتظار عشق بی پایان را داشته باشد وقتی که آن را به دست نمی‌آورد احساس ناامیدی وافسردگی و پوچی می‌کند.

باید بدانید که عشق رمانتیک احساسی داغ و آتشین است و خیلی زود هم از بین می رود. برای یک ازدواج موفق محبت و علاقه ای لازم است که روح و جان را گرما بخشد و باعث امنیت و آرامش ‌شود.واقعیت این است که آدم‌ها باید عاشق شدن را بیاموزند، عشق برای رشد نیاز به زمان دارد.

برای یک ازدواج موفق افراد باید مهارت‌های زناشویی و عاطفی را بیاموزند، علایق و ارزش‌های مشترک خود را رشد بدهند، تا بتوانند دوست داشتن و جذابیت را در روابط بین فردی خود افزایش داده و از بودن با هم خسته نشوند.

لازمه زندگی مشترک موفق و پر از محبت

برای داشتن صمیمیت توجه و محبت زناشویی لازم است که با یکدیگر مهربان بوده و به رابطه توجه نموده و با عادات هم سازگار شده و به هم احترام گذاشته و با یکدیگر گفتگو نماییم.

عشق نقطه عطف ازدواج و شرط لازم آن است، اما تنها با عشق، دوست‌داشتن نمی‌توان ازدواج کرد و برای ازدواج باید مسائل مختلفی را مانند سن، تحصیلات، شغل، درآمد، بیماری خاص، اعتیاد، عدم رضایت خانواده ها، اختلاف طبقاتی، مطلقه بودن هر کدام از طرفین، تفاوت فرهنگی و قومیتی، تفاوت در مذهب و دین، وابستگی فرزند به خانواده اصلی، طلاق عاطفی در خانواده ها، مشکلات و اختلالات روانی، جایگاه فرد در خانواده اصلی، عشق مفرط، انگیزه فرد برای ازدواج، عدم تناسب ویژگی ها و صفات شخصیتی را بررسی نمود./ نمناک

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها