8 توصیه به زنان جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان

برخی از عوامل خطر سرطان روده بزرگ مانند سن، ژنتیک و نژاد اجتناب ناپذیر هستند. اما برخی دیگر، انتخاب‌های ساده‌ای برای سبک زندگی هستند که هر کسی می‌تواند آنها را برطرف کند.

8 توصیه به زنان جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان

 به گزارش مستقل آنلاین مجله دنیای زنان نوشت:

من هرگز در مورد سرطان روده بزرگ نگران نبودم، زیرا فکر می کردم زن بودن به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به من را کاهش می دهد. اما حقیقت اینجاست: اگرچه مردان درصد خطر بالاتری نسبت به زنان دارند اما سرطان روده بزرگ همچنان سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده برای هر دو جنس است. در اینجا نحوه کاهش خطر ابتلا به این بیماری آورده شده است.

چهار عامل اصلی خطر سرطان روده بزرگ

برخی از عوامل خطر سرطان روده بزرگ مانند سن، ژنتیک و نژاد اجتناب ناپذیر هستند. اما برخی دیگر، انتخاب‌های ساده‌ای برای سبک زندگی هستند که هر کسی می‌تواند آنها را برطرف کند. در زیر چند مورد بزرگ برای بررسی وجود دارد:

 

سیگار کشیدن:

 استنشاق مواد شیمیایی موجود در سیگار احتمال ایجاد پولیپ مضر در روده بزرگ را افزایش می دهد.

عدم تحرک بدنی:

 بر اساس این مطالعه، ارتباط بین سبک زندگی کم تحرک و سرطان روده بزرگ به دلیل مقاومت به انسولین است.

رژیم غذایی فرآوری شده/گوشت قرمز:

 خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز یا فرآوری شده می تواند باعث ایجاد پولیپ روده بزرگ شود.

مصرف الکل:

 الکل باعث التهاب و تحریک در پوشش روده / روده می شود که می تواند منجر به تشکیل پولیپ های سرطانی در معده و روده بزرگ شود.

کاهش خطر و پیشگیری

اگرچه سرطان روده بزرگ در مردان بیشتر از زنان در هر سنی شایع است، اما همچنان رعایت پروتکل های غربالگری و پیشگیری برای زنان بسیار مهم است. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ انجام دهید.

اگر این توصیه های ساده زندگی سالم را دنبال کنید، پشیمان نخواهید شد - و نه فقط در مورد سرطان روده بزرگ! رژیم غذایی عملی و برنامه های ورزشی از زمان های اولیه برای کاهش بیماری مهم بوده است و همچنان خواهد بود. تا زمانی که بتوانید به یک سبک زندگی سالم پایبند باشید، شانس بیشتری برای رهایی از سرطان خواهید داشت!

 

1. وزن مناسب را حفظ کنید: چاقی یکی از عوامل کاهش خطر است. با یک رژیم غذایی سالم و ورزش وزن خود را به طور مداوم در حد هدف نگه دارید.

 

2. یک داروی فشار خون را به طور منظم مصرف کنید، مانند مسدود کننده های بتا: مشخص شده است که برخی از داروهای فشار خون اثرات مثبت بالقوه ای بر پیشگیری از سرطان دارند.

 

3. سیگار را ترک کنید: برای ترک این عادت مضر هرگز زود نیست.

 

4. گوشت های قرمز و فرآوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید: خوردن یک رژیم غذایی سرشار از گوشت های فرآوری شده و قرمز به روده شما کمک نمی کند، زیرا گوشتی که در دمای بالا پخته شده است می تواند تولید ترکیبات شیمیایی سرطان زا را در روده ها افزایش دهد. به ماهی و مرغ بچسبید.

 

5. بشقاب خود را با میوه ها، سبزیجات و غلات کامل پر کنید: هرچه بشقاب شما رنگارنگ تر و کمتر پردازش شده باشد، بهتر است! سبزیجات و میوه ها منابع عالی فیبر و مواد معدنی هستند. فیبر روده را تمیز می کند و به هضم خوب کمک می کند. رنگین کمان را بخور

 

6. فعال بمانید: حرکت نگه داشتن آن به حفظ سلامت شما در هر سطح کمک می کند. ورزش روزانه وزن شما را کاهش می دهد، به سلامت ذهنی شما می افزاید و سال ها به زندگی شما می افزاید.

 

7. به طور منظم آزمایش دهید:ACS توصیه می کند که زنان در معرض خطر متوسط ​​(بدون سابقه خانوادگی یا استعداد ژنتیکی) باید اولین کولونوسکوپی خود را در سن 45 سالگی انجام دهند، و از آن زمان هر ده سال یکبار، به استثنای سایر مشکلات پیش آمده، اقدام کنند. اگر عوامل خطر بالقوه بیشتری دارید، با پزشک خود در مورد اینکه چند بار باید غربالگری شوید، صحبت کنید.

 

8. کمی آفتاب بگیرید: کمبود ویتامین D می تواند باعث ناسالم شدن روده بزرگ شود. افرادی که سطوح بالاتری از این ویتامین را در سیستم خود داشتند تا 22 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ بودند. بیرون بروید، اما کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها