وعده ازدواج به مردان راهی برای کلاهبرداری این زن!

زنی که با وعده ازدواج در اینستاگرام ۳۸ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، توسط مأموران پلیس فتای شهرستان خمینی‌شهر شناسایی و دستگیر شد.

وعده ازدواج به مردان راهی برای کلاهبرداری این زن!

سرهنگ غلامرضا براتی، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مورد سوء استفاده یک زن در فضای مجازی قرار گرفته و این زن از او کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی گفت: شاکی مدعی بود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با زنی آشنا شده که با ترفند ازدواج از او درخواست پول کرده و شاکی هم مبلغ ۳۸ میلیون ریال به حسابش واریز کرده، اما بعد از آن زن دیگر جواب تلفنش را نداده است.

سرهنگ براتی افزود: مأموران پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهمه را شناسائی و طی هماهنگی با مقام قضائی او را دستگیر کردند که در مواجه با شاکی به جرم خود اعتراف کرد.

به نقل از فرماندهی انتظامی استان اصفهان، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: یکی از ترفندهای کلاهبرداری‌ اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند و با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به‌دست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکنند و در ورود به این فضا بی مهابا عمل نکنند، همچنین در گفت‌وگوهای اینترنتی، با افرادی که آنها را نمی‌شناسند ارتباط برقرار نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها