یک پلیس در دورهمی زورگیران سابقه دار مجروح شد

تعدادی از اوباش که برای آزادی یکی از زورگیران سابقه دار در دورهمی شرارت آمیز شرکت کرده بودند، یکی از افسران گشت پلیس 110 را با پنج ضربه چاقو روانه بیمارستان کردند.

یک پلیس در دورهمی زورگیران سابقه دار مجروح شد

این حادثه ساعت 23 سوم بهمن هنگامی رخ داد که تعدادی از اهالی قلعه آبکوه مشهد در تماس با پلیس 110 به ابراز گلایه و نارضایتی از رفتارهای هنجارشکنانه تعدادی از سابقه داران و اوباش پرداختند که به بهانه جشن آزادی برای یکی از زندانیان جرایم خشن ، به شرب خمر علنی در حاشیه خیابان اقدام کرده اند.

با دریافت این خبر بلافاصله گروهی از نیروهای گشت و تجسس با صدور دستوری از سوی سرگرد محمد باقر بهرازفر (رئیس کلانتری سناباد) عازم قلعه آبکوه شدند تا ماجرا را بررسی کنند اما در همین حال تعداد زیادی از اوباش با مشاهده خودروی گشت پلیس از محل گریختند ولی برخی از آنان که عرصه را تنگ دیدند با بیرون کشیدن قمه و چاقو به مقابله با پلیس پرداختند.

در این لحظه نیروهای گشت برای حفاظت از جان عابران و رهگذرانی که احتمال داشت هدف ضربات چاقوی چندتن از اوباش مست قرار گیرند بی درنگ وارد عمل شدند و چهار تن از آنان را در صحنه جرم مشهود دستگیر کردند اما یکی از اوباش که در سال های گذشته توسط پلیس دستگیر شده بود، با استفاده از تاریکی شب و موقعیت جغرافیایی قلعه آبکوه از محل فرار کرد.

نیروهای گشت ابتدا برای آن که وی را متوقف کنند با شلیک دو تیر هوایی اخطار قانونی دادند اما این متهم در تاریکی شب و در مکانی خارج از دید مخفی شده بود که به محض عبور افسر گشت از آن محل، از مخفیگاه بیرون آمد و ضربات چاقو را روانه پای ستوان یکم حسن ریحانی کرد.

بنابراین گزارش با وارد آمدن پنج ضربه چاقو به ران پای افسر مشهدی، وی نقش بر زمین شد و متهم نیز با کمک همدستانش از محل گریخت. در این هنگام بود که دیگر نیروهای انتظامی بلافاصله همکار زخمی خود را به مرکز درمانی رساندند و عملیات ضربتی برای دستگیری متهمان فراری با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) آغاز شد.

این گزارش حاکی است، ماموران کلانتری سناباد با کسب مجوزهای قضایی از معاون دادستان مرکز خراسان رضوی، عملیات هماهنگ را با رصدهای اطلاعاتی شبانه ادامه دادند تا این که روز بعد چند متهم را در عملیات های جداگانه به دام انداختند.

فرمانده انتظامی مشهد درباره جزئیات این حادثه گفت: بررسی های پلیس بیانگر آن بود که حدود 20 تن از اوباش و هنجارشکنان و افراد سابقه دار به بهانه آزادی «م.ف» که سوابق متعدد کیفری دارد، دورهمی مخل امنیت و آسایش مردم در حاشیه خیابان به راه انداخته بودند و اقدام به شرب خمر علنی می کردند که پلیس بلافاصله با تماس شهروندان وارد عمل شد اما اوباش با چاقو و قمه به مقابله با پلیس پرداختند و یکی از افسران گشت را مجروح کردند.

سرهنگ حسین دهقان پور با اشاره به دستگیری عامل راه اندازی این دورهمی تصریح کرد: فرد ضارب و عامل اصلی این هنجارشکنی های علنی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. وی درباره وضعیت افسری که در این حادثه هدف ضربات چاقوی اوباش قرار گرفت نیز گفت: حال این افسر انتظامی مساعد است و پس از اقدامات درمانی از بیمارستان ترخیص شد.

مقام ارشد انتظامی مشهد همچنین به اعترافات متهمان اشاره کرد و گفت: ضارب مامور که خالکوبی های زیادی روی اعضای بدن و به ویژه پاهایش دارد و قبلا نیز توسط پلیس دستگیر شده است در اعترافات خود، ایراد ضرب و جرح عمدی را پذیرفت و گفت: با تعداد زیادی از دوستانمان در جشن دورهمی علنی شرکت کرده بودیم و به خاطر مصرف مشروبات الکلی حال مناسبی نداشتیم که ماموران انتظامی از راه رسیدند و من هم مانند بقیه متواری شدم اما یکی از نیروها به تعقیبم آمد که برای فرار از چنگ قانون به سوی او حمله ور شدم و پنج ضربه چاقو به پایش زدم. حالا هم پشیمانم چرا که آن زمان حال طبیعی نداشتم! شایان ذکر است، دو متهم مذکور با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شدند تا بررسی های بیشتری در این باره صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها