علل خشکی پوست چیست؟

خشکی پوست یکی از مشکلات شایع در فصل زمستان است. خشکی پوست در برخی در فصل زمستان بروز می‌کند و در برخی دیگر تشدید می‌شود. در این مطلب به بررسی این مشکل شایع زمستانی می‌پردازیم.

علل خشکی پوست چیست؟

گاهی مراقبت از پوست در بهترین شرایط هم می‌تواند کاری دشوار باشد. در فصل زمستان که هوا سرد می‌شود و از میزان رطوبت هوا نیز کاسته می‌شود، محافظت از پوست و هیدراته کردن آن ممکن است بیش‌ از پیش دشوار شود. بنابراین با تلاش در راستای مرطوب نگه‌داشتن پوست می‌توان از خشکی پوست، خارش و ترک خوردن آن اجتناب کرد.

وقتی‌که پوست انسان به‌اندازه کافی دارای روغن و چربی محافظ نباشد، رطوبت می‌تواند از پوست خارج شود. در پی این اتفاق و زمانی که آب کافی در خارجی‌ترین لایه پوست بدن انسان وجود نداشته باشد، پوست دچار خشکی خواهد شد. گفتنی است این اثر می‌تواند در فصل زمستان که هوا سرد است و میزان رطوبت هوا کاهش می‌یابد تشدید شود. سایر عللی که موجب خشکی پوست می‌شوند نیز شامل موارد زیر هستند:

* استفاده بیش‌ازحد از صابون و آب داغ

* در معرض مواد شیمیایی مضر برای پوست قرار داشتن

* برخی بیماری‌های پوستی

* افزایش

    خشکی پوست چیست چه آسیبی دارد؟

شاید خشکی پوست به‌تنهایی مشکل بزرگی برای انسان نباشد اما ممکن است با برخی بیماری‌ها و شرایط دیگر مرتبط باشد. این بیماری‌ها و شرایط معمولاً خوشایند نیستند و می‌توانند فعالیت روزانه انسان را تحت تأثیر قرار دهند.

    خشکی پوست می‌تواند منجر به مشکلات زیر شود:

-- خارش پوست

-- ضخیم و خشن شدن مناطقی روی پوست

-- ترک‌های دردناک در پوست

-- درماتیتی که شامل قرمزی، التهاب و پوست‌پوست شدن باشد

-- اگزمایی که می‌تواند با پوسته‌پوسته شدن، خارش و قرمز شدن بخش‌هایی از پوست همراه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها