ابراز علاقه و ژست‌های رمانتیک در خیابان‌های تایلند ممنوع است!

تایلند همانند هر کشور دیگری در جهان نیمه‌های تاریک خود را دارد. اما اگر می خواهید به این کشور سفر کنید، لازم است بدانید کارهای ممنوعه در تایلند چیست.

ابراز علاقه و ژست‌های رمانتیک در خیابان‌های تایلند ممنوع است!

از آنجایی که هر ساله تعداد زیادی توریست از این کشور دیدن می‌کند، مردم تایلند با سلایق و فرهنگ افراد خارجی آشنایی دارند و بسیاری از رفتارهای شما بی‌احترامی تلقی نمی‌شود؛ اما اگر شما از بسیاری از بایدها و نبایدهای تایلندی‌ها آگاه باشید، رفتار محترمانه‌تری را نسبت به میزبانان خود به نمایش می‌گذارید و در مقابل از سوی مردم تایلند احترام بیشتری را کسب خواهید کرد. مردم تایلند در مرحله اول، بیشتر از هر چیز دیگری نسبت به حریم بودا و خاندان سلطنتی‎‌شان از خود حساسیت نشان می‌دهند. در این مطلب از لست سکند به شرح کارهای ممنوعه تایلند می‌پردازیم که هنگام سفر نگران ارتکاب جرم یا بی‌احترامی نباشید!

دست زدن به سر افراد

دراز کردن پا در مقابل مقدسات

حفظ فاصله زنان از راهب‌ها

کفش پوشیدن در هر مکان و زمان

چانه زدن در خرید و فروش

عکس گرفتن با حیوانات اسیر شده

استفاده از لباس نامناسب در معابد

صحبت کردن با صدای بلند

استفاده از داروهای غیر قانونی

بی احترامی به پادشاه و خاندان سلطنتی

دست دادن

ابراز علاقه و ژست‌های رمانتیک در خیابان‌ها

بی احترامی به بودا و معابد آن

دست زدن به سر افراد

زمانی که بحث کارهای ممنوعه در تایلند به میان می‌آید، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید از آن اجتناب کنید، لمس کردن سر افراد است. این کار ممکن است در فرهنگ‌های مختلف، معانی متفاوتی داشته باشد، برای مثال شاید نوازش سر افراد در سایر کشورها یک رفتار محبت آمیز تلقی شود. اما از آن جایی که در فرهنگ تایلندی، سر مقدس‌ترین، مهم‌ترین و پاک‌ترین قسمت بدن است، شما نباید سر افراد را لمس کنید؛ مگر اینکه رابطه نزدیکی با او داشته باشید. بنابراین زمانی که شما سر کسی را لمس می‌کنید، به عبارتی در حال بی‌احترامی کردن به او هستید.

دراز کردن پا در مقابل مقدسات

اشاره کردن با انگشت پا یا نشان دادن کف پا به افراد، یکی از رفتارهای بسیار بی‌ادبانه در تایلند به حساب می‌آید. به همین دلیل زمانی که در این کشور رفت و آمد می‌کنید به زبان بدن پاهای خود توجه کنید. بر خلاف سر، که در فرهنگ تایلندی مقدس‌ترین قسمت بدن است، پای افراد کمترین میزان تقدس را داشته و کثیف‌ترین قسمت بدن به شمار می‌رود. دراز کردن پا به سمت معابد، تصاویر بودا و راهبان تایلندی نیز از کارهای ممنوع در تایلند است. همیشه به یاد داشته باشید زمانی که در تایلند هستید نباید به چیزی لگد بزنید یا روی چیزی پا بگذارید. علاوه بر آن سعی کنید تا جای ممکن درب منازل و اماکن مختلف را با پای خود باز نکنید.

حفظ فاصله زنان از راهب‌ها

یکی از مهم‌ترین گروه‌ها در تایلند، راهب‌ها هستند؛ به همین دلیل رفتارهایی مثل ایستادن و نشستن بالاتر از آن‌ها یکی از کارهای ممنوع در تایلند است. اگر خانم هستید، باید بدانید که تحت هیچ شرایطی نباید یک راهب را لمس کنید، زیرا راهب‌های این کشور اجازه تماس فیزیکی با زنان را ندارند. این موضوع به حدی برای راهبان تایلندی مهم است که حتی هیچ وسیله‌ای را مستقیما به دست زنان نمی‌دهند. وقتی یک راهب قصد دارد یک شیء را تقدیم زنی کند، آن را روی زمین می‌گذارد تا فرد مقابل بتواند وسیله مورد نظر را از روی زمین بردارد. علاوه بر آن، راهب‌های تایلند اجازه ندارند در اماکن عمومی و ... کنار زنان بنشینند. اگر شما یک گردشگر زن در تایلند هستید، ارتباط با راهب‌ها از جمله اموری است که باید در آن به شدت احتیاط کنید.

کارهای ممنوعه در تایلند

دست زدن به راهب ها از کارهای ممنوعه تایلند

کفش پوشیدن در هر مکان و زمان

یکی از کارهای ممنوعه در تایلند، پوشیدن کفش در خانه‌ها و معابد است این قانون حتی در برخی از رستوران‌ها نیز وجود دارد. به همین دلیل، شما افراد بسیاری را در تایلند مشاهده می‌کنید که از صندل‌های سبک و انواع دمپایی استفاده می‌کنند. اگر قبل از ورود به یک مکان، انبوهی از کفش و صندل را مقابل در ورودی آن مکان مشاهده کردید، باید بدانید که شما هم باید بدون کفش وارد آن مکان شوید.

چانه زدن در خرید و فروش

فروشندگان تایلندی هنگام چانه زدن و پایین آوردن غیرمنصفانه قیمت اجناس، ممکن است عصبانی شوند. قبل از چانه زدن بهتر است قیمتی را که برای خرید جنس مورد نظر مد نظر دارید، به فروشنده بگویید؛ اما بیش از حد، قیمت را پایین نیاورید. اگر احساس می‌کنید قیمت کالای مورد نظر شما مناسب و منصفانه نیست، بهتر است از مغازه بیرون رفته و قیمت سایر فروشگاه‌ها را هم بسنجید.

عکس گرفتن با حیوانات اسیر شده

اغلب اوقات به گردشگران تایلند پیشنهاد می‌شود با حیواناتی که به صورت غیر قانونی شکار یا اسیر شده‌اند، عکس بگیرند. این اتفاق در شهرهای پاتایا، پوکت، آئو نانگ، سامویی و گاهی اوقات حتی  بانکوک رخ می‌دهد. حیواناتی که به اسارت شکارچیان غیر قانونی درآمده‌اند مثل انواع میمون، مار، پرندگان و برخی از گونه‌های وحشی خطرناک می‌شوند. از آنجایی که بسیاری از این حیوانات بسیار خطرناک هستند، هوشیاری آن‌ها را با داروهای قوی تا حد ممکن پایین می‌آورند. گاهی هم دندان‌ و پنجه‌های حیوانات درنده را از بین می‌برند. به منظور پایان دادن به این اعمال ظالمانه علیه حیوانات و شریک نشدن با امور غیر قانونی در تایلند، بهتر است از عکس گرفتن با این حیوانات خودداری کنید.

عکس گرفتن با حیوانات در تایلند

عکس گرفتن با حیوانات اسیر شده در تایلند

استفاده از لباس نامناسب در معابد

یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند، معابد این کشور هستند. زمانی که می‌خواهید از معابد تایلند دیدن کنید باید به خاطر داشته باشید که در این اماکن باید از لباس‌های پوشیده‌تر استفاده کنید. به تن داشتن لباس‌هایی از قبیل انواع شلوارک و لباس‌های آستین حلقه‌ای در معابد نوعی بی‌احترامی‌ تلقی می‌شود. بهتر است از شلوار و پیراهن‌هایی استفاده کنید که بازو و بیشتر قسمت‌های بدن شما را می‌پوشانند.

معابد تایلند

پوشاک مناسب در معابد تایلند

صحبت کردن با صدای بلند

در تایلند (درست مانند هر کشور دیگری) از رفتارهایی مثل فریاد زدن و درگیری لفظی در خیابان، استقبال نمی‌شود. اگر در جایی شاهد درگیری بودید، رفتاری آرام و دوستانه از خود نشان دهید. اگر به هر دلیلی با عصبانیت خطاب به کسی فریاد بزنید، به زودی به دردسر خواهید افتاد.

استفاده از داروهای غیر قانونی

درست مانند هر مقصد گردشگری محبوب در جهان، کشور تایلند هم متحمل فعالیت‌های غیر قانونی گوناگونی است. به دلیل وجود زندگی شبانه پر جنب و جوش در تایلند، موارد غیرقانونی در کلوپ‌های شبانه و بارها به وفور یافت می‌شوند. بدیهی است که شما به عنوان یک گردشگر باید تمام سعی خود را بکنید تا در دام هیچ یک از فعالیت‌های مربوط به مواد مخدر و غیره نیفتید. اگر پلیس یک گردشگر را با حتّی کوچک‌ترین مقدار مواد مخدر دستگیر کند، عواقب نامطلوبی در انتظار او خواهد بود و او به معنای واقعی در دردسر بزرگی افتاده است.

داروهای غیرقانونی در تایلند

داشتن داروهای غیرقانونی از کارهای ممنوعه در تایلند

بی احترامی به پادشاه و خاندان سلطنتی

این مورد بسیار مهم است؛ هرگز به پادشاه و خاندان سلطنتی تایلند توهین نکنید یا در مورد آن‌ها گفتار منفی نداشته باشید. هر زمانی که بحث از خاندان سلطنتی تایلند می‌شود رفتاری محترمانه از خود نشان دهید. در موارد بسیاری رخ داده است که یک فرد خارجی به پادشاه یا خاندان سلطنتی تایلند توهین کرده باشد و به دلیل این کار مشکلات گوناگونی برایش پیش آمده باشد. اگر شما این کار را بکنید، عاقبت خوبی در انتظارتان نخواهد بود. از آن جایی که تصویر پادشاه بر اسکناس‌های تایلندی نقش بسته است، سعی کنید تحت هیچ شرایطی اسکناس‌های تایلندی را زیر پا نگذارید.

کارهای ممنوعه در تایلند

بی احترامی به خاندان سلطنتی از کارهای ممنوع در تایلند

دست دادن

جالب است بدانید برخلاف بسیاری از کشورها، دست دادن از رفتارهای معمول در سلام و احوال‌پرسی تایلندی به شمار نمی‌رود و اصلا در سنت تایلندی دیده نمی‌شود. به جای دست دادن می‌توانید از رسوم احوال‌پرسی تایلندی استفاده کنید. در این رسوم، کافیست کف دست‌های خود را روی هم گذاشته و در مقابل بدنتان قرار دهید. یکی دیگر از ژست‌های نامناسب دست در تایلند، گرفتن انگشت اشاره به سمت افراد است که نوعی توهین تلقی می‌شود و باید سعی کنید از این کار اجتناب کنید.

تایلند

دست دادن از کارهای ممنوع تایلند

ابراز علاقه و ژست‌های رمانتیک در خیابان‌ها

در فرهنگ تایلند (مانند فرهنگ سایر کشورهای آسیایی) نشان دادن رفتارهای رمانتیک در خیابان‌ها و اماکن شلوغ از عرف اجتماعی دور است و چنین رفتارهایی از مردم تایلند بسیار کم رخ می‌دهد. بهتر است شما هم به عنوان یک گردشگر، به فرهنگ شرقی مردم تایلند احترام بگذارید. ساده‌ترین رفتارها مانند گرفتن دست همسر در خیابان هم از موارد بسیار کمیاب در تایلند است. بهتر است در خیابان‌های تایلند تا حد ممکن از رفتارهای رمانتیک دوری کنید.

بی احترامی به بودا و معابد آن

مذهب بیشتر مردم تایلند بودیسم است. با احترام گذاشتن به بودا، به فرهنگ و مقدسات مردم تایلند احترام گذاشته‌اید. هنگام عکس گرفتن با مجسمه‌های بودا دقت بسیار داشته باشید. تحت هیچ شرایطی به مجسمه بودا تکیه ندهید یا روی آن ننشینید. تقلید کردن از مجسمه بودا نیز توهین به شمار می‌رود. بازدید از معابد پوشش مناسب خود را دارد. سعی کنید در معابد به افراد رتبه بالای مذهبی تا حد ممکن احترام بگذارید. بودا به اندازه‌ای برای تایلندی‌ها مهم است که یکی از مجسمه‌های بودا در تایلند جزو بزرگترین مجسمه‌های دنیا محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها