برای گرفتن بادیگارد چقدر باید هزینه کرد؟

به شکل معمول بادیگارد‌های کم سابقه برای هر ساعت خدمات شان بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دستمزد طلب می‌کنند که به شکل روزانه و هشت ساعت کاری به ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. برخی هم که سابقه‌ای در این حوزه ندارند و تنها رزومه شان به فعالیت بدنسازی و ورزش‌های رزمی می‌رسد، برای یک روز بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان مزد می‌گیرند.

برای گرفتن بادیگارد چقدر باید هزینه کرد؟

حضور بادیگارد‌های قد بلند و درشت هیکل در کنار چهره‌های مشهور حواشی متعددی را در طول ماه‌های اخیر به وجود آورده است. این حاشیه‌ها تا جایی پیش رفت که فرمانده انتظامی تهران بزرگ اواسط مهرماه به موضوع محافظ‌های شخصی واکنش نشان داد و تاکید کرد که ما چیزی به نام بادیگارد نداریم و در بخش خصوصی هم چنین چیزی مطرح نیست. او گفته بود که تنها مراکز انتظام مجوز دارند که این‌ها در تأمین امنیت محلات و اماکن عمومی به پلیس و کلانتری‌ها کمک می‌کنند، اما اینکه چیزی به نام بادیگارد شخصی داشته باشیم درست نیست و چنین چیزی نداریم.

به گزارش فرارو، با این زمینه سراغ بادیگارد‌ها را در فضای وب و میان آگهی سایت‌های خرید و فروش می گیریم. نتیجه تعجب برانگیز است و آگهی‌های بسیاری برای خدمات محافظت شخصی وجود دارد. بیشترشان مدعی اند که مجوز‌های لازم را برای این کار دارند. برخی هم همزمان با ارائه خدمات محافظت شخصی، خودرو در اختیار مشتری قرار می‌دهند، اما هزینه بیشتری طلب می‌کنند.

یکی از این بادیگاردها، در توضیح مشخصات فردی اش گفته که ۳۰ سال سن، ۱۱۵ کیلوگرم وزن و قد یک متر و ۹۵ سانتی متری دارد. او تاکید کرده که کارت بین المللی بادیگاردی دارد و زیر نظر بهترین مربی‌های کشور و مربی‌های ارگان‌های دولتی دوره دیده است. علاوه بر این کارت تشریفات و همراهی و مدرک حفاظت فیزیکی دارد. البته این تنها بخشی از مشخصات اعلامی او است.

شماره اش را می‌گیریم تا از نحوه کارکردن و هزینه‌های شان مطلع شویم. گوشی را بر می‌دارد و می‌گوید که با یک شرکت خدمات حفاظتی و مراقبتی در جردن همکاری می‌کند. از هزینه‌ها می‌پرسیم که به شکل ساعتی و روزانه چقدر دستمزد می‌گیرند؟  

بادیگارد شخصی ساعتی ۳۵۰ هزار تومان

او می‌گوید که افراد زیادی در حوزه محافظت شخصی فعالیت دارند و قیمت‌های عجیب و غریبی می‌دهند. اما شرکت شان قانونی است و هزینه‌های معقولی می‌گیرد. م. م هزینه ساعتی را ۳۵۰ هزار تومان و هزینه فعالیت روزانه را  ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام می‌کند.  

البته او تاکید می‌کند که هر چند تعداد نیرو بخواهیم در اختیارمان قرار می‌دهند و در کنار آن خودرو‌های لوکسی همچون لندکروزر و مرسدس بنز S۵۰۰ هم برای اجرای مراسم و همایش در اختیارمان می‌گذارند. اما قیمت اجاره خودرو‌ها را نمی‌گوید و قیمت دهی را به عقد قرداد موکول می‌کند.

تماس‌مان تمام می‌شود. اما ده دقیقه نگذشته خودش تماس می‌گیرد و از سوابق و توانمندی شان دوباره می‌گوید. بعد اطمینان خاطر می‌دهد که کارشان را بلد هستند و قیمت شان هم از دیگر رقبا بسیار کمتر است. او تلاش می‌کند تا ما را راضی کند پای قرارداد برویم. فضای گفتگو را به سمتی می‌برد که نشان دهد سرشان شلوغ است و باید هر چه سریع‌تر زمان برنامه و قرارداد را مشخص کنیم. به نظر می‌رسد که رقابت بین بادیگارد‌ها برای گرفتن مشتری بالا است، برای همین او تلاش می‌کند تا قدری تخفیف بدهد تا بالاخره قرارداد را بگیرد.

چند دقیقه بعد بدون هماهنگی قبلی، چندین عکس و رزومه از تیم بادیگاردشان به صفحه واتساپ ما ارسال می‌کند، تا به نوعی گفته هایش را تصدیق کرده باشد.

یک روز بادیگارد گرفتن چقدر هزینه دارد؟

یک میلیون و پنجاه هزار تومان برای هشت ساعت

دوباره در فضای وب و سایت‌های خرید و فروش آنلاین می‌گردیم و آگهی دیگری با عنوان «برای حفظ آبرو و جان و مال شما و تامین امنیت شما و عزیزان و خانواده محترمان در خدمتیم». توجه مان را جلب می‌کند. آگهی دهنده اعلام کرده که زیر نظر ارگان‌های ذیصلاح دوره دیده، قهرمان جنگ‌های (MMA)، متعهد و مسولیت پذیر، دارای رزومه  بسیار قوی در امر حفاظت از اشخاص خاص و سلبریتی‌ها و صاحبان سرمایه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. همچنین تاکید کرده که قد ۱۹۰ سانتی متری دارد و وزن اش به ۱۲۰ کیلوگرم می‌رسد.

شماره را بر می‌داریم و تماس می‌گیریم. گوشی را بر می‌دارد. از صدایش می‌شود فهمید که بین ۳۵ تا ۴۰ ساله است. در شروع صحبت متوجه می‌شویم که او سرپرست تیم است و مشخصاتی هم که در آگهی اعلام شده، مربوط به متوسط اعضای گروه است.

از تعداد نیرو‌ها و هزینه‌ها سوال می‌کنیم. می‌گوید که می‌توانند تا ده نفر را تامین کنند. در مورد قیمت‌ها هم اعلام می‌کند که هر شیفت شان ۵ ساعته است و برای هر شیفت ۷۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. البته تاکید دارد که اگر بیش از شیفت ۵ ساعت به بادیگارد نیاز داشته باشیم، باید به ازای هر ساعت ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم.

او صحبت را کش می‌دهد تا بتواند بیشتر تیم اش را معرفی کند. سرپرست تیم می‌گوید که نیروهایش بسیار توانمند و آموزش دیده هستند و در طول ماه‌های اخیر بیشتر مراسم‌ها و کنسرت‌ها را آن‌ها برگزار کرده اند. مثلا اشاره می‌کند که ۸ ماه قبل، کنسرت علی زند وکیلی را آن‌ها برگزار کرده اند و اجرای برخی از مراسم‌های خیریه بعضی از چهره‌های سیاسی هم برعهده آن‌ها بوده است. بعد اطمینان می‌دهد که با یک تیم حرفه‌ای کار می‌کنید.

بادیگارد گرفتن برای یک روز چقدر آب می‌خورد؟

بادیگارد‌ها هزینه مشخص و معمولی ندارند. آن‌ها که تیم باسابقه دارند معمولا برای یک روز کاری بین ۹۰۰ تا ۳ میلیون تومان برای هر محافظ شخصی طلب می‌کنند. البته برخی از تیم‌ها که به لطف سلبریتی‌ها شهرتی به هم زده اند، هزینه‌های ۷ تا ۹ میلیون تومانی روی دست مشتری می‌گذارند.

البته خیلی‌های دیگر به شکل فردی و زیر زمینی کار می‌کنند و آگهی‌های شان را سایت‌های خرید و فروش آنلاین به نمایش می‌گذارند. یکی از این افراد در آگهی اش اعلام کرده که ۲۷ سال سن و قد یک متر و ۹۰ سانتی متری دارد و وزن اش به ۱۰۴ کیلوگرم می‌رسد.

بعد هم تاکید کرده که پنج سال سابقه کاری درخشان دارد. او در گفتگو با ما می‌گوید که برای یک روز کاری ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌گیرد.

اما به شکل معمول بادیگارد‌های کم سابقه برای هر ساعت خدمات شان بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دستمزد طلب می‌کنند که به شکل روزانه و هشت ساعت کاری به ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. برخی هم که سابقه‌ای در این حوزه ندارند و تنها رزومه شان به فعالیت بدنسازی و ورزش‌های رزمی می‌رسد، برای یک روز بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان مزد می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها