واکسن برکت برای دوز سوم چه واکسن‌هایی قابل استفاده است؟

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: باید مطالعاتی انجام شود تا بتوان عنوان کرد واکسن برکت می تواند به عنوان دوز سوم همه ی واکسن های تزریق شده در ایران استفاده شود.

 واکسن برکت برای دوز سوم چه واکسن‌هایی قابل استفاده است؟

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و سرپرست گروه تحقیقاتی واکسن برکت، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: مطالعه بالینی واکسن کووایران برکت برای افراد 12 تا 18 ادامه دارد و هنوز به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این افراد دوز دوم واکسن خود را نیز دریافت کردند، افزود:  هیچ عارضه‌ای تا این لحظه هیچ‌کدام از داوطلبان نداشته‌اند.

محرز ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های آینده مطالعه واکسن برکت برای مادران باردار در دستور کار است که به تدریج این گروه را نیز مطالعه خواهیم کرد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره ابتلا به دلتا و اومیکرون به طور همزمان تصریح کرد: این موضوع همیشه مطرح است و امکان ابتلا به‌طور همزمان وجود دارد اما با توجه به وجود دلتا در سایر کشورها تا این لحظه این مورد پیش نیامده و نمی‌دانیم که چه خواهد شد.

محرز درباره وجود ویروس اومیکرون در کشور تصریح کرد: هنوز مورد زیادی از افراد بستری شده برای ویروس اومیکرون در بیمارستانها وجود ندارد اما این ویروس قدرت سرایت بالایی دارد و در صورتی که این اتفاق بیفتد خیلی شدید شیوع پیدا می‌کند.

وی با اشاره به قابل استفاده بودن واکسن برکت برای تزریق دوز بوستر گفت: باید مطالعاتی انجام شود تا بتوان عنوان کرد واکسن برکت می‌تواند به‌عنوان دوز سوم همه واکسن‌های تزریق شده در ایران استفاده شود.

این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده مشخص شده که واکسن برکت در استفاده از دوز سوم واکسن سینوفارم و خودش اثربخشی خوبی داشته است و نتایج بهتری حاصل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها