شترهای قلعه‌گنج ۸ انسان را کشتند/ دادستانی وارد عمل شد + جزئیات

آمار هشت کشته تنها طی سه ماه اخیر در نتیجه برخورد وسایل نقلیه با شترها در قلعه‌گنج کرمان سبب ورود دادستانی به موضوع شده به طوری که دستور داده شترهای اطراف جاده‌ها جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

شترهای قلعه‌گنج ۸ انسان را کشتند/ دادستانی وارد عمل شد + جزئیات

پرسه شترها در اطراف جاده های ارتباطی شهرستان قلعه گنج کرمان همواره خبرساز بوده به طوری که بخش مهمی از جلسه اخیر شورای ترافیک این منطقه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش رکنا، آنطور که محمدجعفر جهانگیری معاون فرماندار قلعه گنج در این جلسه اعلام کرده طی سه ماه اخیر هشت انسان در سوانح تصادف وسایل نقلیه با شترها جان خود را از دست داده اند.

همچنین براساس اعلام دادستانی در قلعه گنج ۲ نفر از شترداران شهرستان اخیرا به علت بروز تصادف با موتورسیکلت و مرگ دو نوجوان، بازداشت شده اند.

حالا دادستانی و دیگر نهادهای متولی در قلعه گنج به موضوع ورود کرده اند و جمع آوری این حیوانات از نزدیکی جاده ها و ساماندهی آنها با پلاک کوبی و هویت گذاری آنها در دستور کار قرار گرفته است.

دادستان قلعه گنج روز سه شنبه  مستقر در این شهرستان توضیح داد: شترهای اطراف جاده ها جمع آوری می شود و در مرکز جهاد کشاورزی تحت قرنطینه قرار می گیرند.

کیومرث قاسمی افزود: درصورت پیگیری نکردن مالکان شترها برای بردن آنها، این شترها ذبح خواهند شد و گوشت آنها برای توزیع بین نیازمند در اختیار نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی یا دیگر موسسه های خیریه قرار می گیرد.

به گفته وی ساماندهی وضعیت تردد شترهای سرگردان و رها شده در جاده های مواصلاتی شهرستان قلعه گنج از مهمترین مصادیق احقاق حقوق عامه است و رسیدگی قانونی به مطالبات عمومی از مهمترین اولویت های کاری مسئولان قضایی به شمار می رود.

قاسمی اظهارداشت: به منظور صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، دستور فوری برای جمع آوری شترهای سرگردان به دستگاه های مسئول از جمله اداره جهاد کشاورزی و راهداری قلعه گنج  صادر شده است.

وی تاکید کرد: تمامی شترداران منطقه قلعه گنج وظیفه دارند نسبت به جمع آوری و نگهداری احشام خود طی روزهای اتی اقدام و شترهای خود را با هماهنگی جهاد کشاورزی پلاک کوبی و هویت گذاری کنند.

دادستان قلعه گنج گفت: پس از این تاریخ چنانچه هرگونه خسارتی اعم از جانی و مالی به خودروهای عبوری در مسیرهای قلعه گنج بر اثر تصادف شتر صورت گرفت مالکان و صاحبان شترها علاوه بر جریمه و بازداشت، متعهد به پرداخت غرامت و خسارات ناشی از آن حوادث خواهند بود.

وی افزود: درصورتیی که افراد شترهایشان را جمع آوری و هویت گذاری نکنند و رهاسازی دام آنها مورد برخورد قانونی مانند ضبط شتر قرار خواهد گرفت.

قاسمی افزود: ۲ نفر از شترداران قلعه گنج به علت سانحه تصادف منجر به فوت ۲ نوجوان طی هفته گذشته با موتورسیکلت بازداشت شدند.

شهرستان قلعه گنج در جنوبی ترین نقطه کرمان و در فاصله ۴۲۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها