ایران و فیروز در انتظار بچه دار شدن

منتظمی گفت: یک فاز ارزیابی و اسپرم گیری از فیروز انجام شده که موفقیت آمیز بوده است و اگر قدم های بعدی برای تکثیر انجام شود می توان از ظرفیت های این یوزپلنگان استفاده کرد.

ایران و فیروز در انتظار بچه دار شدن

"شهاب الدین منتظمی" مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست؛ درباره آخرین وضعیت یوزپلنگ های ایرانی گفت: میزان آمار دقیق از تعداد یوزپلنگان ایرانی نیازمند پایش‌های مستمر است، آنچه تاکنون برآورد شده حدود 30 تا 40 قلاده یوز است.

وی افزود: اعتقاد همه صاحب‌نظران و متخصصان این است که حفظ و بقای یوز منوط به حفظ زیستگاه و اکوسیستم آن است. برقراری امنیت، حفاظت از آن‌ها و وجود طعمه کافی به پایداری جمعیت یوزها کمک می‌کند.

منتظمی با اشاره به فعالیت استان‌ها در خصوص حفظ یوزپلنگ‌ها اظهار کرد: تلاش بر این شده است که با پایش‌ها و گشت‌های مستمر حفاظت از زیستگاه‌ها افزایش یابد و این امر در اولویت کارهای ماست که خوشبختانه گزارش‌های مشاهدات هم ارسال می‌شود و امیدواریم که ماحصل اقدامات طوری باشد تا این گونه به شرایط پایدار برسد.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه اصلی ترین اقدامات ایجاد امنیت و حفظ زیستگاه است، بیان کرد: این مسائل جزو اصلی‌ترین اقدامات و در راس کار های ماست./برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها