جاده مرگ ایران را بشناسید / بالاترین کشته ها در کمتر از یک ماه

از ابتدای آذر ماه تاکنون ۱۵ نفر در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی جان خود را از دست داده اند.

جاده مرگ ایران را بشناسید / بالاترین کشته ها در کمتر از یک ماه

 خراسان جنوبی استانی کویری است که جاده‌های آن نیز باز و کویری بوده و سبب می‌شود تا رانندگان با سرعت زیاد در جاده‌ها تردد کنند.

به گزارش رکنا، برخی از محور‌های استان نیز تک باند هستند و از هر دو سوی یک مسیر خودرو تردد می‌کند که این عامل نیز در استانی مثل خراسان جنوبی می‌تواند به دلیل سر رفتن حوصله رانندگان و قصد سبقت از خودروی جلویی، در شکل گیری تصادفات نقش داشته باشد.

جاده مرگ ایران در خراسان جنوبی

از ابتدای آذر ماه ۱۵ نفر در خراسان جنوبی جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست داده اند که بی احتیاطی رانندگان و نقص در جاده از جمله عوامل مرگ این افراد بوده است.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: عمده تصادفات شاید در محور‌های سربیشه – ماهیرود، بیرجند – اسدیه و نهبندان به زاهدان اتفاق افتاده است که اخبار آن‌ها را دنبال می‌کنم.

او گفت: قسمت زیادی از مسیر این جاده‌ها دوطرفه است که به خاطر کویری و بیابانی بودن جاده، رانندگان تصمیم می‌گیرند ازخودروی جلویی که عمدتا کامیون است سبقت بگیرند و به دلیل نداشتن دید کافی، با خودرویی که از رو به رو می‌آید تصادف می‌کنند.

این شهروند بیرجندی گفت: برخی‌ها نیز با سرعت بالا حرکت می‌کنند که در یک لحظه می‌تواند سبب واژگونی خودرو شود و جان و مال افراد را تهدید کند.

او گفت: دیشب تصادفی در جاده بیرجند – قاین رخ داد که دلیل آن از طرف پلیس خوردن و آشامیدن راننده اتوبوس عنوان شد و این مسئله بی توجهی راننده نسبت به جان مسافرینش را نشان می‌دهد.

این شهروند بیرجندی گفت: از رانندگان می‌خواهم که نکات ایمنی را رعایت کنند و مسئولین نیز نسبت به دوبانده سازی جاده‌ها اقدام کنند.

افزایش ۱۵ درصدی متوفیان در حوادث جاده ای

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در ماه آذر امسال ۱۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده اند که این  آمار  نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.

او گفت: مجروحان حوادث رانندگی نیز دراین مدت ۳۸ درصد افزایش داشته و در این مدت ۵۸ درصد تصادفات از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده و بیتشرین علت نیز تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تمرکز به جلو گزارش شده است.

سرهنگ رضایی گفت: در ماه آذر بیشترین تصادفات در محور‌های  سربیشه _ ماهیرود، بیرجند _ اسدیه و نهبندان _ زاهدان رخ داد.

رئیس پلیس راه استان گفت: میزان متوفیان حوادث جاده ای از ابتدای امسال  ۱۸ درصد رشد داشته و در این مدت ۱۸۱ نفر جان خود را از دست دادند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها