هر کسی اجازه طبخ این غذای خطرناک را ندارد!+عکس

ماهی فوگو در بدنش سم کشنده‌‌ای دارد که اگر با روش‌ های خاصی تهیه نشود می‌ تواند باعث مرگ انسان‌‌ها شود.

 هر کسی اجازه طبخ این غذای خطرناک را ندارد!+عکس

ماهی فوگوی ژاپنی یکی از خطرناک‌ترین غذا‌ها در سرتاسر دنیا به حساب می‌آید و فقط توسط سرآشپز‌های دارای مجوز تهیه می‌شود. این ماهی یکی از معروف‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین غذا‌های شرقی است.

چه چیزی این غذا را خاص می‌کند؟

ماهی فوگو معروف به «ماهی شخم» نیز است. این غذا یکی از خطرناک‌ترین و البته یکی از لذیذترین غذا‌های دنیا است که از منطقه «شیمونوسکی» ژاپن سرچشمه می‌گیرد.

این ماهی را فقط سرآشپز‌های خبره و به روش خاصی تهیه می‌کنند، در غیر این صورت خوردن این ماهی خوشمزه بدون روش خاص به دلیل وجود تترودوتوکسین در بدن ماهی می‌تواند برای افراد سمی و مرگبار باشد.

تترودوتوکسین به سرعت در بدن پخش می‌شود و کشنده است. قسمت‌های مختلف این ماهی با نهایت دقت جدا می‌شوند، زیرا هر اشتباهی می‌تواند باعث بی حسی دهان، فلجی و حتی مرگ شود.

ماهی فوگو

این ماهی چگونه به غذا تبدیل می‌شود؟

ماهی شبیه به بادکنکی است که بدنی مربعی شکل با باله‌های برآمده دارد. سر ماهی با دقت بریده شده و مغز و چشم‌ها خارج می‌شوند. سپس پوست مایل به سبز ماهی از بالا، پهلو و پایین جدا می‌شود. پس از آن روده‌ها بریده شده و تخمدان‌ها که سمی‌ترین قسمت این ماهی است و به دنبال آن کبد و روده خارج می‌شود.

سرآشپز کونیو میورا می‌گوید: “تخمدان این ماهی ۲۰۰ برابر کشنده‌تر از سیانور است.” طبق آمار دولتی در ژاپن، از سال ۲۰۰۰، حدود ۲۳ نفر بر اثر خوردن فوگو جان خود را از دست داده اند.

مصرف ماهی فوگو در قرن شانزدهم ممنوع شد و تا سال ۱۸۸۸ ادامه یافت، زمانی که اولین نخست وزیر ژاپن، ایتو هیروبومی، در بازدید از رستوران Shunbanro در شیمونوسکی، این غذای لذیذ را امتحان کرد و تحت تأثیر طعم ماهی قرار گرفت، ممنوعیت این غذا را لغو کرد./برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها