جنجال انتشار عکس های ناجور در اماکن تاریخی قزوین

حسب پیگیری دادستانی قزوین و گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین مبنی بر ورود غیرقانونی، تهیه و انتشار تصاویر خلاف شرع و مبتذل در محوطه برخی از اماکن تاریخی قزوین که موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است؛ پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل شد.

جنجال انتشار عکس های ناجور در اماکن تاریخی قزوین

 بر اساس گزارشات واصله از سوی این اداره کل، برخی از این اماکن تاریخی به منظور مرمت و بازسازی در اختیار سرمایه‌گذار و پیمانکار قرار داشته و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی در این اماکن مستقر نبوده و احتمالاً ورود غیرقانونی و تهیه تصاویر مبتذل در این بازه زمانی و ناشی از غفلت پیمانکاران مربوطه بوده است.

به گزارش رکنا، پس از تشکیل پرونده در دادسرای قزوین، دستورات قضایی لازم در خصوص شناسایی و احضار عکاس، منتشر کننده تصاویر در فضای مجازی، پیمانکار، نگهبانان این اماکن و سایر مسببان احتمالی صادر شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و پس از روشن شدن جزئیات موضوع، قطعاً نتایج حاصله از طریق روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین به اطلاع عموم و اصحاب رسانه خواهد رسید و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، تا دیگر شاهد اینگونه هنجارشکنی‌ها و ترویج مسائل ضد فرهنگ اسلامی-ایرانی، آن هم در اماکن عمومی و تاریخی قزوین نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها