پیگیری اشخاص واکسن کرونا نزده به صورت خانه به خانه در کشور

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن تشریح وضعیت کرونا در استان،‌ گفت: در شرایطی که از پیک خارج می‌شویم، لزوم پیگیری بخش بهداشت برای ردیابی تماس‌ها بسیار ضروری است و طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی و غربالگری موارد مثبت اهمیت بالایی خواهد داشت.

 پیگیری اشخاص واکسن کرونا نزده به صورت خانه به خانه در کشور

دکتر نادر توکلی درخصوص وضعیت کرونا در پایتخت، گفت: در شرایط تقریبا آرامی قرار داریم و حدود ۹۰ درصد از نقطه پیک پایین آمدیم و تقریبا در بیمارستان‌ها دیگر مشکل خاصی نداریم. در مجموع کل بستری‌ها به ۱۰۰۰ نفر رسیده است که معمولا یک سوم این تعداد در بخش ویژه و دو سوم در بخش عادی بستری هستند. مراجعات روزانه سرپایی هم حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر است. این موارد با علائم منتسب به کرونا و آنفلوآنزا به کلینیک‌های تنفسی اورژانس‌ها می‌آیند.

او ادامه داد: طبق آخرین آمار موجود از سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران، حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد کسانی که در بخش‌های بیمارستانی بستری هستند، سابقه‌ای از تزریق واکسن ندارند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران،‌ بیان کرد: پوشش واکسیناسیون در استان تهران حدودا دز اول بالای ۸۰ درصد است و تزریق دز دوم هم تقریبا ظرف مدت کوتاهی به این عدد می‌رسد. این اعداد خیلی خوب است و نشان می‌دهد تهران از میانگین خیلی استان‌ها در کشور بهتر است.

او درخصوص اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی در پایتخت، تصریح کرد: اجرای این طرح پله پله پیش می‌رود و ابتدا باید از سفرهای هوایی،‌ ادارات و... کار را آغاز کنند. البته می‌دانیم که در برخی موارد مانند اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری اجرای طرح سخت است. کلیت کار سخت است اما مرحله به مرحله انجام می‌شود مثلا اگر بخواهید سمینار حضوری انجام دهید باید همه کارت واکسن داشته باشند و به این شکل رجیستر می‌شوند. کنترل شرایط کم کم از جوامع رسمی آغاز می‌شود تا به سمت مواردی برود که شخص بخواهد به عنوان یک گیرنده خدمت از سطح خدمات عمومی شهر استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

    واکسن کرونا را صبح بزنیم یا بعدازظهر؟

    ۲ میلیون و ۳۶۳ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است

وی افزود: اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا، در بستر حمل و نقل عمومی تهران ۱۰۰ درصد اجرایی نیست ولی باید به این سمت حرکت کنیم که این سامانه کار خود را آغاز کند. اعتقاد داریم این سامانه به آرام سازی شرایط کرونا در جامعه کمک می‌کند.

توکلی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس‌، اظهار کرد: در بازگشایی مدارس اولا مقرر شد تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها محدود باشد و موضوعی که برای آن چالش وجود دارد این است که مدارس استاندارهای لازم برای بازگشایی را داشته باشند. علی‌رغم تمام محدودیت‌ها رصدی که در یک ماه گذشته داشتیم افزایش بستری در کودکان را نشان نمی‌داد و پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲سال بدون عارضه در حال انجام است و در مجموع جو آرام و بدون چالشی داریم گرچه برخی خانواده‌ها هنوز ۱۰۰ درصد به این اطمینان نرسیده‌اند که فرزندشان به مدرسه برود و از این موضوع ممانعت می‌کنند.

او تاکید کرد: موضوع مهم این است که خانواده‌ها آموزش ببینند تا با روئیت هر علائمی مانند گلودرد، سرفه‌های قابل توجه، تب و... هوشیار باشند و از فرستادن کودک به مدرسه خودداری کنند تا از نظر بیماری تعیین تکلیف شوند. از سوی دیگر مراقبین سلامت در مدارس هم باید مراقبت از دانش‌آموزان را به شکل جدی انجام دهند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با تاکید بر لزوم پیگیری تماس‌ها، ادامه داد: در شرایطی که از پیک خارج می‌شویم لزوم پیگیری بخش بهداشت برای ردیابی تماس‌ها بسیار ضروری است و طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی و غربالگری موارد مثبت اهمیت بالایی خواهد داشت. بنده حداقل پیش‌بینی از موج ششم در حوزه درمان و بستری ندارم و هنوز هم سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون به تهران و ایران نرسیده است./برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها