بازداشت 18 سارق چینی در فرودگاه امام (ره) / شگردشان خاص بود + عکس

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا از دستگیری سارقان ارزهای مسافران در پروازهای خارجی توسط پلیس فرودگاه خبر داد.

بازداشت 18 سارق چینی در فرودگاه امام (ره) / شگردشان خاص بود + عکس

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد همه سرقت‌ها از وسایل شخصی همراه مسافران که داخل «هِدرَک» (محفظه بالای سر مسافران) جانمایی شده بود با یک شگرد خاص انجام و به جای ارزهای سرقتی دستمال کاغذی و یا تعداد محدودی یک دلاری جایگزین شده است.

دستبند پلیس فرودگاه بر دستان ۱۸ سارق خارجی

سرهنگ عقیلی ادامه داد: با مراقبت‌های چهار ماهه و تحقیق میدانی انجام شده و بررسی فهرست مسافران پروازهای خارجی از مبدا کشورهای مختلف به ایران، تعداد ۳۰ سارق چینیِ کثیرالسفر که حین پرواز و مقابل چشم مسافران اقدام به جابجایی وسایل شخصی و سرقت ارزها می کردند و بلافاصله با اولین پرواز نیز از ایران خارج می شدند توسط پلیس فرودگاه حضرت امام (ره) شناسایی شدند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا گفت: تا کنون در این خصوص تعداد ۱۸ مسافر تبعه چین که به این شیوه اقدام به سرقت ارزهای مسافران می کردند در پروازهای خارجی ورودی به ایران شناسایی و با ارائه گزارش و مستندات به مقام قضائی دستور جلب این افراد صادر که پس از دستگیری از وسایل همراه آنان مقدار قابل توجهی ارز یک دلاری و دستمال کاغذی کشف و در بازجویی همه سارقان به بزه خود اعتراف کردند.

سرهنگ عقیلی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط این پلیس، اکثر مسافران ارزهای سرقتی خود را پس گرفتند و حسب هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی همه این سارقان به ایران ممنوع الورود شده اند./رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها