عجیب ترین خاصیت موز که از آن بی خبرید

موز نه تنها فواید زیادی برای سلامتی دارد، بلکه یکی از محبوب ترین میوه های جهان است. موز سرشار از پتاسیم و پکتین است که نوعی فیبر است. آنها همچنین می توانند راه خوبی برای دریافت منیزیم و ویتامین های C و B6 باشند.

 عجیب ترین خاصیت موز که از آن بی خبرید

موز برای کاهش تورم، محافظت در برابر ابتلا به دیابت نوع 2، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم عصبی و کمک به تولید گلبول‌های سفید خون شناخته شده است، همه اینها به دلیل سطح بالای ویتامین B6 موجود در موز است.

موز سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند از رادیکال های آزاد که هر روز با آنها در تماس هستیم، از نور خورشید گرفته تا لوسیونی که روی پوست خود می گذارید، محافظت کند.

موز برای قلب شما مفید است چرا که مملو از پتاسیم، یک ماده معدنی و الکترولیت است که بار الکتریکی کوچکی را حمل می کند. به این ترتیب، پتاسیم یک سیگنال الکتریکی به سلول‌های عصبی می‌فرستد که سپس برای حفظ ضربان قلب و انقباض عضلات شلیک می‌کنند. طبق گفته هاروارد T.H، همچنین به حفظ تعادل آب در سلول های شما کمک می کند. مصرف زیاد نمک باعث افزایش فشار خون می شود که می تواند منجر به بیماری قلبی شود، در حالی که مصرف زیاد پتاسیم می تواند به شل شدن رگ های خونی و دفع سدیم کمک کند و در عین حال فشار خون را کاهش دهد.

موز به دلیل سطوح بالای تریپتوفان، که بدن آن را به سروتونین، انتقال دهنده عصبی مغز که باعث افزایش خلق و خو می شود، تبدیل می کند، می تواند برای غلبه بر افسردگی مفید باشد. تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری است که بدن برای کمک به تولید سروتونین و ملاتونین استفاده می کند – ترکیبی که به تنظیم خواب کمک می کند. بعلاوه، ویتامین B6 می تواند به خواب بهتر کمک کند و منیزیم به آرامش عضلات کمک می کند.

ویتامین B6 موزهمچنین می تواند به محافظت در برابر دیابت نوع 2 و کاهش وزن کمک کند. به طور کلی، موز یک غذای عالی برای کاهش وزن است زیرا طعم شیرینی دارد و سیر کننده است .

موز به ویژه سرشار از نشاسته مقاوم است که نوعی فیبر رژیمی است.

برای تامین انرژی و الکترولیت ها، موز می تواند موثرتر از نوشیدنی های ورزشی باشد

موز ممکن است سرشار از کلسیم نباشد، اما همچنان برای قوی نگه داشتن استخوان ها مفید است. موز حاوی مقدار زیادی فروکتولیگوساکارید است. اینها کربوهیدرات های غیر هضمی هستند که پروبیوتیک های دوستدار گوارش را تشویق می کنند و توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می دهند.

برخی شواهد نشان می دهد که موز به دلیل سطوح بالای ترکیبات فنلی آنتی اکسیدان ممکن است در پیشگیری از سرطان کلیه مفید باشد.

موز اگر در حد اعتدال مصرف شود، هیچ عارضه جانبی قابل توجهی ندارد. با این حال، خوردن بیش از حد میوه ها ممکن است باعث سردرد و خواب آلودگی شود چنین سردردهایی ناشی از “اسیدهای آمینه موجود در موز است که رگ های خونی را گشاد می کند.” موز بیش از حد رسیده نسبت به سایر موزها حاوی این آمینو اسیدها بیشتر است. موز به دلیل مقدار بالای تریپتوفان موجود در آن، در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند باعث خواب آلودگی شود. منیزیم همچنین ماهیچه ها را شل می کند .

موز یک میوه شیرین است، بنابراین خوردن بیش از حد و رعایت نکردن اقدامات بهداشتی مناسب می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. آنها همچنین حاوی چربی یا پروتئین کافی نیستند که به تنهایی یک وعده غذایی سالم یا یک میان وعده موثر بعد از تمرین باشند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها