اعلام چرایی ازدحام امروز مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره ازدحام بیش از حد مسافران در ایستگاه‌های خطوط ویژه اتوبوسرانی تندرو و همچنین دیر رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها، توضیحات لازم را ارائه کرد.

اعلام چرایی ازدحام امروز مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس

محمود ترفع درباره ازدحام مسافران در خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و افزایش سرفاصله‌های زمانی اتوبوس‌ها، توضیح داد و گفت: پلیس راهور برای اینکه طول ترافیک را کم کند، خودروهای سواری را به مسیر خطوط ویژه اتوبوسرانی هدایت می‌کند. همین باعث می‌شود که اتوبوس امکان تردد نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه افزود: زمانی‌که یک اتوبوس در خط ویژه نه راه پس دارد و نه راه پیش، در یک نقطه متوقف می‌شود. بنابراین ازدحام مسافران آن خط در ایستگاه‌ها افزایش می‌یابد چرا که اتوبوسی امکان حرکت ندارد تا مسافران را جابجا کند. اتوبوس‌ها باید به انتهای خط برسند تا دور بزنند و مسافران طرف دیگر خط را جابجا کنند. اما زمانی‌که اتوبوس در یک نقطه متوقف می‌شود، مسافر هر دو طرف خط در ایستگاه معطل می‌ماند.

ترفع ضمن اشاره به تشدید ترافیک در صبح امروز، گفت: باتوجه به شرایط کرونایی شهروندان بیشتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و در همین زمان پلیس راهور به ناچار برای کاهش ترافیک معابر، خودروهای سواری را به مسیر ویژه اتوبوسرانی راه می‌دهد. پلیس راهور می‌خواهد مشکل ترافیک معابر را حل کند اما از سوی دیگر اتوبوسرانی دچار مشکل می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: امروز ۶ دستگاه اتوبوس در فاصله ۲۰۰ متری میان خودروهای سواری گیر افتاده بودند. این موضوع را نمی‌توان به پای نامطلوب بودن سرویس دهی به مسافران منتظر در ایستگاه‌ها گذاشت چرا که اتوبوس بخاطر ترافیک در مسیر متوقف شده است.

بنا براعلام سایت شهر، به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه؛ امروز صبح (شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰) اتوبوس‌ها در خط ۵ (پایانه علم صعنت به آرژانتین) و همچنین قسمت جنوبی خط ۷ دچار چالش شده بود./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها