تصویر جدید تلسکوپ هابل از ۲ کهکشان مارپیچی بزرگ و کوچک

"تلسکوپ فضایی هابل" یک زوج عجیب از کهکشان‌های مارپیچی بزرگ و کوچک را ثبت کرده است. کهکشان مارپیچی بزرگ‌تر NCG ۷۷۵۳ است و کهکشان کوچک‌تر که در پایین سمت چپ مشاهده می شود NGC ۷۷۵۲ است و این جفت کهکشان متقابل در مجموع با نام "Arp ۸۶" شناخته می‌شود.

 تصویر جدید تلسکوپ هابل از ۲ کهکشان مارپیچی بزرگ و کوچک

"تلسکوپ فضایی هابل" یک زوج عجیب از کهکشان‌های مارپیچی بزرگ و کوچک را ثبت کرده است. کهکشان مارپیچی بزرگ‌تر NCG 7753 است و کهکشان کوچک‌تر که در پایین سمت چپ مشاهده می شود NGC 7752 است و این جفت کهکشان متقابل در مجموع با نام "Arp 86" شناخته می‌شود که مخفف کلمه "Arp" اطلس کهکشان‌های عجیب و غریب است.

این مشاهدات از تلکسوپ فضایی هابل ناسا "Arp 86" است که این زوج کهکشان‌های عجیب در فاصله 220 میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی اسب بالدار (پگاسوس) قرار دارد. دانشمندان تلکسوپ فضایی هابل معتقدند با جایگزینی تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا به جای هابل، مطالعات و داده‌های جدیدی از این کهکشان‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

"جیمز‌ وب" که قدرتمند‌ترین تلسکوپ فضایی جهان خواهد بود در سال اول فعالیت خود در کیهان، به مطالعه موضوعات متنوعی از جمله جستجوی جو سیارات فراخورشیدی و نگاه به گذشته برای مطالعه نخستین کهکشان‌ها خواهد پرداخت./تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها