یک میلیون و 800 هزار نفر در آستانه تجرد قطعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای تسهیل ازدواج باید اقدامات لازم انجام شود، یک میلیون و 800 هزار نفر در آستانه تجرد قطعی هستند و در سن 43 تا 50 سال قرار دارند.

یک میلیون و 800 هزار نفر در آستانه تجرد قطعی

 

کیومرث سرمدی واله، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره قانون تسهیل ازدواج، گفت: بحث ازدواج به هنگام جوانان تاثیراتی در سلامت روان و آسایش فکری جوانان و جامعه دارد.

او با اشاره به اینکه جامعه‌ای که تعداد و سن ازدواجش در شرایط خوبی باشد طبیعتا آرامش بیشتری دارد، افزود:  امروز موضوع ازدواج به دلیل مشکلات اقتصادی، مسکن و ... سخت شده و دولت و مجلس موظف به تسهیل ازدواج هستند در بودجه 1400 قرار شد موانع ازدواج جوانان برداشته شود تا به تشکیل خانواده کمک کنند.

سرمدی با اشاره به قانون تسهیل ازدواج اضافه کرد: مواردی در این قانون مثل پرداخت تسهیلات وام ازدواج و ودیعه مسکن داشتیم یکی از مشوق‌هایی که در بودجه 1400 دیده شده، افزایش مبلغ و مهلت بازپرداخت وام ازدواج بود که صورت گرفت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای تسهیل ازدواج باید اقدامات لازم انجام شود، ادامه داد: یک میلیون و 800 هزار نفر در آستانه تجرد قطعی هستند و در سن 43 تا 50 سال قرار دارند. طبیعتا میزان میل و قوت جوانان به ازدواج با این مشکلات فعلی جامعه کم شده است که در قانون بودجه 1400 به این مسئله پرداخته شد تا بخشی از دغدغه‌های جوانان کمتر شود البته در آینده نیز تسهیلات دیگری پرداخت می‌شود.

ارز دیجیتال همیشه سود نمیده، از فرصت استفاده کن | اکسچینو

ارز دیجیتال همیشه سود نمیده، از فرصت استفاده کن | اکسچینو

پیشنهاد امروز

Yektanet: Vaccine

بیشتر بخوانید:

    از وام ۳۰ هزار میلیاردی تا اشتغال چهار هزار نفری+فیلم

    نگران کاهش ازدواج و فرزندآوری جوانان به علت کرونا هستیم / فرهنگ شروع زندگی بدون تشریفات مورد تاکید ماست / در حال پژوهش برای تغییر قانون قبلی تسهیل ازدواج جوانان هستیم

او گفت: کمیسیون مشترکی در مجلس بر روی طرحی تحت عنوان «طرح تعالی خانواده» کار می‌کند و پیگیری‌ها در این خصوص انجام می‌شود، قطعا باید برای تسهیل ازدواج جوانان تلاش کنیم.

سرمدی افزود: مقدمات بودجه 1401 در حال چیده شدن است و ما در کمیسیون اجتماعی تلاش خواهیم کرد تسهیلات بیشتری برای تسهیل امر ازدواج در نظر گرفته بگیریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش وام ازدواج جوانان روستایی در مجلس مطرح شده است؟ بیان کرد: درباره افزایش وام ازدواج روستائیان هنوز چیزی نشنیده‌ام اما اگر طرح و برنامه‌ای برای تسهیل باشد و به مجلس ارائه شود نمایندگان مجلس مخالفتی نخواهند داشت و به نوعی رفع مشکل ازدواج جوانان، خواسته تمام نمایندگان است.

او درباره نشست پیش رو کمیسیون اجتماعی با وزیر ورزش و جوانان، اظهار کرد: یکی از مطالبات مجلس از وزیر ورزش و جوانان هنگام رای اعتماد، این بود که این وزارت خانه در راستای وظیفه جوانان، قدم های مثبتی برداشته شود.

سرمدی افزود: مقوله اشتغال، مسکن، ازدواج رسالت اصلی وزارت ورزش و جوانان است و در این نشست قرار است، کمیسیون اجتماعی سازوکارهای لازم وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان بشنوند و اگر نیاز است در قالب لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شود همچنین اگر پیشنهاداتی در خصوص دغدغه جوانان برای بودجه 1401 دارند، ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها