راز سر به مهر طول عمر مرد 109 ساله

پیرمردی که یکی از مسن ترین افراد در انگلیس است راز طول عمر را چیزی غیر از زندگی سالم بیان کرد.

راز سر به مهر طول عمر مرد 109 ساله

 راز‌های زیادی برای برخورداری از سلامتی و داشتن عمر طولانی وجود دارد. با این وجود بیشتر این افراد سلامتی و راز طول عمر خود را داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن منظم، دوری از دخانیات و پرهیز از نوشیدن الکل عنوان می‌کنند. اما اگر بخواهید در مورد راز طول عمر «جان تینیسوود» یک شهروند بریتانیایی که به تازگی تولد ۱۰۹ سالگی‌اش را نیز جشن گرفته از وی سوال کنید بدون شک با شنیدن صحبت‌های این مرد حیرت زده خواهید شد.

جان راز طول عمر خود را یک چیز می‌داند؛ «آسان گرفتن زندگی.» به عبارت دیگر خود را از همه چیز‌های خوب زندگی به ویژه غذا محدود نکنید. این پیرمرد ۱۰۹ ساله هر روز چایش را می‌نوشد و اعتقادی به استرس در مورد سلامتی و آینده ندارد. او به تازگی در گفتگو با ITV گفت: "هرگز نباید در کاری که انجام می‌دهید زیاده روی کنید. در غیر این صورت شما از نظر جسمی و روحی به خود آسیب می‌زنید."

جان که اکنون نهمین پیرمرد بریتانیایی است که بیشترین سن را دارد، هنوز هم هر شب جمعه یک بشقاب چیپس و ماهی می‌خورد و در واقع او این وعده غذایی هفتگی را به عمر طولانی خود نسبت می‌دهد. او گفت: "چیپس و ماهی غذای مورد علاقه من است و مشتاقانه منتظر دیدار بعدی با این بچه چیپسی هستم که مرا جوان نگه داشته است.»

جان در سال ۱۹۱۲ اندکی قبل از جنگ جهانی اول متولد شده است. او در سال ۱۹۴۲ با همسرش بلودوئن ازدواج کرد. او از زمانی که ۱۰۰ ساله شده ۹ پیام از ملکه انگلیس دریافت کرده که جدیدترین آن این هفته برای او ارسال شد./برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها