واردات واکسن دروغ سیزده بود؟

زنان باردار واکسن بزنند یا خیر؟

توضیحات رئیس کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران: خانمهای باردار اگر تا قبل از بارداری واکسینه نشده اند بعد از هفته دوازدهم حتما اقدام به تزریق واکسن کرونا کنند.

حجم ویدیو: 3.16M | مدت زمان ویدیو: 00:01:41

چرا واردات «فایزر» منتفی شد

همشهری نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مقرون به صرفه نبودن واردات واکسن فایزر و مشکلات حمل‌ونقل و همچنین مخالفت کمیته ملی واکسن و حاشیه‌هایی که با اعلام خبر واردات فایزر به وجود آمده بود، در نهایت باعث شد با دستور مستقیم وزیر بهداشت واردات این نوع واکسن به کشور ممنوع شود. 

 براساس اعلام مسئولانی در وزارت بهداشت که نخواستند نامشان در گزارش بیاید، حمل‌ونقل این واکسن با توجه به شرایط نگهداری در دمای منفی ۶۰درجه به نقاط مختلف کشور مقرون به صرفه نیست و واردات آن محدود است.

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این یک تصور اشتباه بود که تمام زنان باردار الزاما باید با واکسن فایزر واکسینه شوند. این گروه هم مانند دیگر افراد جامعه هستند؛ بنابراین واکسیناسیون آنها با واکسن‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت منعی ندارد.

وزارت بهداشت: واکسیناسیون زنان باردار با سینوفارم ادامه یابد / واردات فایزر در دستور کار نیست

وزارت بهداشت اعلام کرد:

اعضای کمیته ملی واکسن کووید۱۹ به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون زنان باردار کماکان با واکسن سینوفارم ادامه یابد

تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد. هموطنان نسبت به تزریق واکسن کرونا در اسرع وقت اقدام کنند

پس از رسیدن جامعه به سطح مناسبی از پوشش واکسیناسیون، محدودیت‌های اعمال‌شده در طول مدت مقابله با کرونا برای افراد واکسینه‌شده برداشته می‌شود. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها