مرگ سالانه ۲ میلیون نفر در جهان بر اثر عوامل مرتبط با شغل

آژانس های سازمان ملل در گزارشی اعلام کردند: هر ساله نزدیک به دو میلیون انسان در دنیا بر اثر عوامل خطرزای ناشی از کار، جان خود را از دست می دهند.

مرگ سالانه ۲ میلیون نفر در جهان بر اثر عوامل مرتبط با شغل

 برآورد آژانس های سازمان ملل متحد نشان داد که سالانه نزدیک به دو میلیون نفر بر اثر عوامل مربوط به شغل خود از جمله بیماری های مرتبط با ساعات کار طولانی و آلودگی هوا، جان خود را از دست می دهند.

مطالعه سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین المللی کار که در نوع خود اولین ارزیابی به حساب می آید، حاکیست: بیماری ها و آسیبهای ناشی از کار، عامل مرگ ۱.۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ بوده است.

"تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: مشاهده فوت این تعداد انسان بر اثر عوامل ناشی از کار تکان دهنده است و امیدوارم این گزارش زنگ هشداری باشد.

در این مطالعه ۱۹ عامل خطرزای شغلی از جمله ساعات کار طولانی و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، ترکیبات سرطان زا و ایجاد کننده آسم و سر و صدا در محیط کار در نظر گرفته شده است.

همچنین این مطالعه نشان داد که تعداد نامتناسبی از موارد مرگ و میر ناشی از کار در میان کارگران جنوب شرق آسیا و غرب اقیانوس آرام، در مردان و در افراد بالای ۵۴ سال رخ داده است.

این بررسی در تکمیل یافته دیگرِ سازمان جهانی بهداشت انجام گرفته که نشان داده است ساعات کاری طولانی می تواند سالانه به فوت حدود ۷۴۵ هزار نفر بر اثر بیماری قلبی و سکته مغزی منجر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارشی جامع که روز گذشته (جمعه) منتشر شد نیز آمده است که یکی دیگر از عوامل اصلی مرگ و میر در محل کار، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا مانند گازها و دودها و همچنین ذرات ریز مرتبط با آلاینده های صنعتی است./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها