تغییری در روند ثبت نام دانش‌آموزان دوره پیش دبستانی ایجاد نشده است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با تلاش و همت معلمان و عوامل مدرسه تلویزیونی، از ابتدای تابستان، موفق به ضبط و پخش برنامه هایی با محوریت «مهارت آموزی»، «سوادآموزی» و «علم زندگی»، برای دانش آموزان شدیم.

تغییری در روند ثبت نام دانش‌آموزان دوره پیش دبستانی ایجاد نشده است

رضوان حکیم زاده؛ در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با موضوع «پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید»، در اردوگاه فرهنگی - تربیتی شهید باهنر، برگزارشد، ضمن ارائه گزارش ثبت نام و عملکرد مدرسه تلویزیونی، گفت: پیام روشن این جلسه این است که علی رغم تمام مشکلاتی که به دلیل شرایط کرونا داریم، باید وظایف خود را به بهترین صورت انجام دهیم تا در امر آموزش، وقفه ای ایجاد نشود.

حکیم زاده با اشاره به این که «مدرسه تلویزیونی» نمونه یک واکنش بسیار سریع و هم افزایی دو دستگاه سازمانی وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به یک چالش ملی بود؛ گفت: این مدرسه در دهم اسفند ماه ۱۳۹۸ ، یعنی در فاصله زمانی بسیار کوتاهی بعد از شروع کرونا، آغاز به کار کرد و از آنجا که بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان مناطق محروم به تلویزیون دسترسی دارند، توانستیم آموزش باکیفیت را از طریق مدرسه تلویزیونی و با حضور معلمان مجرب برای دانش آموزان سراسر کشور، بویژه مناطق محروم ارائه کنیم.

 وی افزود: همچنین در برخی مناطق محروم زیرساخت فناوری لازم وجود نداشت که توانستیم با حمایت سایر دستگاه ها، زیرساخت های لازم را تأمین کرده و دسترسی دانش آموزان را به بستر مجازی و استمرار یادگیری از طریق این بستر و مدرسه تلویزیونی فراهم کنیم.

حکیم زاده با اشاره به دستاوردهای «مدرسه تلویزیونی» در سال گذشته گفت:  تاکنون در حدود ۷۸ هزار و ۱۸۰ دقیقه برنامه از طریق مدرسه تلویزیونی اجرا شده و با همکاری مربیان و معلمان پشتیبانان، موفق به پخش بیش از ۵۶۸ برنامه ضبط شده و ۲ هزار و ۳۸ برنامه زنده شدیم.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به این که مقرر شده  هفته آینده در مراسمی با حضور سرپرست آموزش و پرورش از معلمان، عوامل و دست اندرکاران مدرسه تلویزیونی قدردانی شود، گفت: از ابتدای تابستان به صورت همزمان در بستر فضای مجازی و تلویزیون، برنامه هایی برای دانش آموزان تدوین و اجرا کرده ایم. اکثر این برنامه ها با محوریت مهارت آموزی، سوادآموزی و علم زندگی بود که از طریق «شبکه آموزش» پخش شد.

حکیم زاده به آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان در دوره پیش دبستانی و ابتدایی اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۱۷۰ نفر از این دانش آموزان ثبت نام کرده اند که سنجش ۷۵.۶ درصد از این دانش آموزان انجام شده است.

وی گفت: از آنجایی که ثبت نام کلاس اولی ها، شروع گام اول آموزش و برقراری عدالت آموزشی است، برای ما اهمیت ویژه ای دارد. امسال، پیش بینی ما برای ثبت نام دانش آموزان، طبق آماری که از ثبت احوال دریافت کرده ایم، در حدود یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۱۹۲ نفر بوده که تاکنون یک میلیون و ۴۵۶ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی در رابطه با اهمیت پیش دبستانی و آموزش کودکان در این دوره گذار، تصریح کرد: بر اساس توافقی که با وزیر سابق و ریاست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، داشتیم؛ قرار شد که روند ثبت نام دانش آموزان در دوره پیش دبستانی را مانند سابق انجام دهیم. /ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها